torsdag 26 augusti 2010

Knepigt

Igår på stadspromenaden gör jag många reflektioner kring kvinnors bärande av strumpbyxor. Många, ja väldigt många faktiskt, går fortfarande barbenta. Men det är ju klart att när det är 17-18 grader mitt på dagen så är det väl helt ok. Men jag har samtidigt sett kvinnor, mest yngre faktiskt, som haft tjocka heltäckande strumpbyxor redan nu. Men snälla tjejjer! Vad ska ni ha på benen i vinter? Jag trodde en av fördelarna med strumpbyxor var just att det finns i sådan stor variation av tjocklekar att det går att ha till olika väderförhållanden. Varm sensommar - tunna 15 den. Vinter - tjocka strumpbyxor med bomellsgarn. Fast jag kan ju ha fel? Modet och/eller den personliga looken är kanske starkare. Vad vet jag???

Här har jag i alla fall presenterat tre nya strumpbyxsymboler. Ingen byxförsträrkning, hel byxförstärkning och förstärkt trosdel. Vanligast i vardagsstrumpbyxor (eller standardstrumpbyxor som min väninna säger) är väl hel byxförstärkning.



Inga kommentarer: