tisdag 27 januari 2009

Det är sexigt!

Visst är det sexigt med strumpbyxor. Nyrakade ben och ett par tunna strumpbyxor med en kort kjol får ju vilken man som helst att vända sig om. På vintern gärna med ett par fina knähöga stövlar. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att strumpbyxan är förknippad med sexighet? Är det för att det ger benen en mjukare och skönare utformning? Eller är det för vetskapen om att det plagg som syns även går upp och ligger emot underlivet? Hur som helst har jag hört många kommentarer på bl.a. fester om att det är sexigt med strumpbyxor. Fenomenet är ju också tudelat. Dels för att man känner sig sexigare, men även för att det ger ett sexigt intryck.

Jag har öppnat upp undersökningen igen för att kunna ge alla nya som hittat hit en chans att fylla i vad de tycker. Men mina kommentarer till enkäten grundar sig ändå på det antal svar som kom in till nyår, om inte annat sägs, då jag stängde undersökningen.

22 kommentarer:

leffe sa...

Hej javisst är det sexigt med nylonstrumpor. Jag försöker att ha kjol så ofta det går en underbar frihetskänsla med strumpbyxor, ingenting sitter åt som t.ex. jeans som är en ganska dumt plagg.

Använder för det mesta vouge 20 den och även hold in.

Jag har dock fått ett litet problem det är även att man börjat på använda strumpbyxor, det var på en tillfällighet att det blev så.
Han tycker det är skönt och mycket bättre än långkalsonger.

Jag skäms något över detta och är rädd att han skall visa det för någon, tycker egentligen att det är ganska befängt. Strumpbyxor har kvinnor till kjol så jag är något kluven, vad säger du.

Erika sa...

Jag älskar strumpbyxor. Och visst är strumpbyxor sensuella och sexiga, jag använder strumpbyxor i princip varje dag sommar som vinter (har nästan alltid kjol eller klänning-delvis eftersom mitt arbete så kräver), och jag tycker definitivt att det lyfter fram den kvinnliga sidan, jag känner att min kvinnliga sida förstärks och märker det på karlars uppskattande blickar. Eftersom jag går och står mycket så använder jag mest 40 den stödstrumpor. Vill man prova lite bättre stöd så förordar jag Sicura 70den som finns att köpa på weststockings, riktigt härliga att rulla över benen (sköna på vintern också), har också prövat Lindex 70den, dessvärre dålig hållbarhet och satt ruskigt illa på mig. Mitt strumpkonto är förståss ganska stort/ månad med tanke på att jag har strumpbyxor varje dag så drar jag nog 3-5 par i veckan, men det är det värt!.

Hälsar
Erika

Erika sa...

Hej 45+,
Tänkte kommentera din fråga anfående din man, jag tycker det är helt OK!!!, det är ett underbart plagg, praktiskt och jag måste hålla med din man att långkalsonger är obehagliga under byxor, särskilt om de är lite taita. Min man använder också strumpbyxor vintertid.
Erika

C sa...

Hej Kvinna 45+!
Jag tror det blir allt vanligare att män använder strumpbyxor. Se bara på den allmäna könsneutrala utvecklingen i samhället som vuxit fram, inte minst genom feministrörelsen. Kvinnor anänder ju kavaj och slips öppet numer så det är väl bara en tidsfråga innan karlar använder strumpbyxor. Om vi vill ha ett jämställt samhälle, och det vill jag i alla fall, så måste vi vara beredda på att det är jämställt på alla plan - inte bara när det passar.

konstnären från närke sa...

Hej alla härliga människor, jag är man och tycker strumpbyxan är det skönaste klädesplagg som finns. De passar perfekt till shorts eller piratbrallor, som ersättare för långkallingarna som bara kliar. Eller så kan man ha dem bara för att de är så sköna att bära!
Jag tycker att både män och kvinnor kan bära strumpisar och jag uppskattar verkligen er kvinnor som bär dem stolt och visar era vackra ben. Min hustru använder strumpbyxor och tycker det känns lite ovant att jag allt oftare också bär dem, men hon börjar vänja sig...
Ha en skön höst allihopa och tipsa gärna om var man kan få tag i sköna strumpisar med kul mönster som även passar oss män.
Mvh
Konstnären från Närke

Anonym sa...

Det är det sexigaste som finns när en kvinna har kjol och tunna glansiga strumpbyxor. Synd att inte alla har förstått vilken dragningskraft detta har på män.

strumpmannen sa...

Här är ännu en man som tycker att strumpbyxan är det härligaste plagg som finns. Jag använder strumpbyxor nästan dagligen under kontorsbyxorna. De värmer på ett skönt sätt och tar ingen plats alls. Perfekt för "kontorsråttan" som åker kommunalt och måste vänta på tunnelbanan på dragiga peronger. Jag förstår (och avundas) de kvinnor som njuter av att ha strumpbyxor på nyrakade ben. Har gjort det själv några gånger och känslan är himmelsk.

Det vackraste och mest sensuella jag vet är en kvinna i strumpbyxor och kjol eller klänning. Själv har jag inget som helst behov av att visa upp mig i strumpbyxor, speciellt som jag tror att de allra flesta fortfarande har lite svårt att acceptera en man i strumpbyxor. Men så fort jag är ensam hemma åker byxorna av och jag myser omkring i mina strumpbyxor.

Anonym sa...

Jag har strumpbyxor numera dagligen under den här årstiden som kille. Ibland kan det vara härligare med höfthållare under brallorna . Inget märkvärdigt alls.

Henri sa...

Hej!
Jovisst är det väl sexigt med vackra strumpor på fina ben, men samtidigt "klätt". Ben utan strumpor är ibland tveksamt och det tycker jag gäller på båda könen.

Och själv uppskattar jag inte minst olika hudtoner, det är nog det vackraste jag vet.

Vissa strumpor kan till och med se bra ut på män, men det kan sällan visas, eller fungera. Vi får vara nöjda med komforten och värmen, som exempel. Världen är nog inte mogen.

Jag undrar också över något som jag skulle beskriva som en ökad risk för att kvinnor blir antastade eller våldtagna, på grund av "signalerna" som sänds ut. Detta gör mig naturligtvis beklämd, som man.

Anonym sa...

Jag är man och använder otroligt nog mer av strumpbyxor än vad min fru gör. Jag tycker att det är ett alldeles utmärkt plagg både sommar som vinter. Ibland förstår jag inte debatten eller snacket i frågan. Självklart har jag vad jag vill på mig. Och just nu har jag strumpbyxor på mig annars även höfthållare.

Soffie sa...

Hejsan min man har kjol och mörka strumpbyxor om dagarna ingen som klagar på honom för det, alla tjejerna tycker att han ser sexig ut även killarna på hans jobb tycker det är häftigt, det är häftig med killar kjol..
Soffie

Anonym sa...

Tack Sofie för kommentar och jag har strumpbyxor på mig och skulle även tänka mig att ha kjol om jag bara vågade./Håkan

mats mannström sa...

hej!jag är en man som är 34 år gammal.jag älskar att ha på mig strumbyxor och klänningar.dom är så sköna att ha på sig.jag har till ock med på mig dom i arbetet.

Anonym sa...

Hej och det vore intressant att veta ungefär i vilka jobb man kan som kille ha strumpbyxor och kjol på sig.

mats mannström sa...

jag brukar använda strumpbyxor under min arbethalare i svin huset.thights är också jätte sköna.

Anonym sa...

Alla som är ute i naturen bör ju ha strumpbyxor på sig framför allt mot fästingar och liknande. Man kan ha tunna strumpbyxor som knappas syns men som är effektiva i detta avseende.

Anonym sa...

Strumpbyxor = noll fästingar! Det är där jag började. Idag är det strumpbyxor året runt - och kjol till fest!

Anonym sa...

Det spelar tydligen ingen roll var man börjar att använda strumpbyxor. Flera som jag känner ser poängen och nyttan med plagget i sig.Själv har jag strumpbyxor på mig dagligen och jag lovar - ingen bryr sig.

Anonym sa...

Låt oss gå tillbaka till det allting egentligen startade med här! Sexigheten med denna plagg. Jag har
alltid tyckt att nylon varit förknippat med kvinnor, det grämer mig att det är mest bland stadsfolket man ser dessa. Som en ung kille blir jag extra kåt av se en kvinna i ett par läckra tights. Varför? Jo för att det får fram hennes naturliga former med kurvor o detaljer. I alla fall så skapar denna plagg helheten på en kvinna. De är onekligen otroligt sköna o lena men de är inte enligt mig inte till för män utan ska i så fall mer fungera som ett bete för mer njutsam sex med sin partner. Kort o gott finns det många fördelar med dem. 1: Storleken på plagget sätt till täckyta 2: De är flexibla jämnfört med långkalsonger. 3: De förhibdrar kalluft för att komma inn, (gäller 40 den o uppåt) 4: De skyddar gemtemot kryp. 5: Du kan sprayadina strumpbyxoroch få bena att dofta gott. 6: Ganska mycket för så lite pengar

Anonym sa...

Hej!
Är en man på 50 år som älskar när min fru har strumpbyxor på sig, det är otroligt sexigt.Jag är nog för övrigt strumpfetisch och då menar jag strumpbyxor av nylon för jag älskar nylonstrumpor.

Anonym sa...

helt ok strumpbyxor ska användas utan trosor under tror de e bekämasts så. Dess uy
tom e de lite sexigt att vfundera på om de finns trosor under..Har själv thights cykel brallor utan kalsong o de känns skönt---

Anonym sa...

Hej
Jag är en man 50+, använder strumpbyxor året om. På höst och vinter är det stickade som gäller annars är det typ 60-100 den som gäller. Frugan har köpt arbetskiltar åt mig, dessa använder jag flitigt. Har inte några problem att använda dessa plagg offentligt, det är absolut ingen som varit negativ när jag har dessa på mig. Frugan uppmuntrar mig att använda kilt och strumpbyxor så ofta som möjligt. Dessutom är det mycket bekvämare och varmare än jeans.