söndag 16 oktober 2011

Kallt ute

I morse var det faktiskt riktigt kallt ute. Så det blev att plocka fram de lite tjockare strumpbyxorna. H&M 60 den heltäckande svarta blev valet. De blev ju testvinnare i Testfaktas strumpbyxtest för lite tjockare strumpbyxor förra året (se länkar nedan) Med stövlar till blir det riktigt fint. Verkar dessutom vara helt inne även denna höst då det är en populär kombination av kläder på stan.

Det vore roligt om ni läsare berättade vad ni använder för strumpbyxor när det är lite kallt ute. Tips är alltid bra att få.

22 kommentarer:

Mattias sa...

Tunna i 20 eller 30 den under byxor. Särskilt kombinationen blanka strumpbyxor och kostymbyxor som jag oftast har på jobbet är bekvämt och lagom varmt. När det är under 5 grader kanske lite tjockare, 40-50 den om jag inte har något utanpå.

Nylon Micke sa...

Idag blev det Wolford neon 40 mocca färgade när jag var ute för att handla. Igår tog jag fram Wolford neon 40 en färg som heter cosmetic. Hade ett par Dim stay ups under färgen var capri med hög glans som glas, för det så ut att vara lite kyligt när man så på termometern. Wolford är dom skönaste strumpbyxor jag har använt, sitter som gjutet på mina ben. Går som på moln.

LM sa...

Oftast 20 den beiga eller 40 den svarta från lindex.

Anonym sa...

Hejsan! Hittade din blogg idag och måste erkänna att den är bra. Att ha en blogg endast för strumpbyxor är ju toppen. Men, anledningen att jag lyckades komma in på denna hemsida är, att jag desperat söker ett par bra varma strumpbyxor som håller värmen, inte kliar, har bra passsform och inte "glider ner"? Har du något bra tips på märke? Som helst inte är för dyrt såklart.
Tack på förhand!
/Studenten

Anonym sa...

Hej! Jag är reporter på Sydsvenskan och skriver ett reportage om strumpbyxor. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. Mejla eller ring mig gärna på jenny.eriksson@sydsvenskan.se eller 040-281388.

Hälsningar Jenny Eriksson

Strømpebukser sa...

Til Jenny: Kommer din reportasje på nett, eller kun i papirform?

Anonym sa...

Till Jenny:
Blir det inslag av att killar/män köper och använder strumpbyxor.

Bengt i Uppsala sa...

Kan bara hålla med "Nylon Micke" vad det gäller Wolford, skönare strumpbyxor får man leta efter.
Själv skall jag gå ner på stan och köpa tre Wolford för priset av två.
Tänk sen att få sätta på sig alldeles nya Wolford. Det är känsla de.

Anonym sa...

Hej! Jag vet inte än om reportaget kommer på nätet, men kan försöka komma ihåg att tipsa här. Mejla mig gärna annars om ni undrar och håll koll själva på www.sydsvenskan.se. Det kommer ligger under Ekonomi/Konsument. Och ja, förhoppningsvis bler det en kortare del om strumpbyxor för män.

Mvh Jenny Eriksson, Sydsvenskan

Anonym sa...

Jag brukar ha ganska tunna och lite glansiga 15-20 denier, Vogue eller DIM. Finska Norlyn Satin Ultra 15 den är jättefina och hållbara. När jag joggar brukar jag ta vad jag hittar i skåpet.

Anonym sa...

Fråga hellre vad vi har för strumpbyxor när det är varmt, dvs när man kan ha shorts och alltå bära dem fullt öppet.

Själv använder jag ofta HM 20 den tight

Anonym sa...

Köpte idag 3 par av märket House som kan köpas i Finland hos S kedjan. De finns i 15 den och har perfekt passform och är lite glansiga. Priset endast 5 euro! Fynd

Anonym sa...

Hej! Idag är reportaget i tidningen och en del av det går att läsa på nätet:
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article1579030/rdquoMan-blir-felaktigt-klassad-som-transvestitrdquo.html

och:
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article1579200/Strumpbyxan-pa-vag-upp.html

Hälsningar Jenny Eriksson på Sydsvenskan

Anonym sa...

dåligt med uppdateringar..... :-(

Bosse sa...

Hej alla glada
Jag vore tacksam om någon eller några av er alla kan ge mig tips på inköpsställen på nätet som för stora---och jag menar stora ---strumpbyxor.
Jag har benens innersömslängd på 86 cm och är 192 cm lång. Har en gång köpt ett par i storlek 12½ som passade mig. Hittar inte denna storlekstabell på annonserna jag kollat. Där finns bara storleksangivelserna i xl m.fl.
Hör gärna av er
Bosse

Anonym sa...

Visst om man har dom under jeans eller liknande så ger ganska tunna strumpbyxor en värmande effekt nästan oberoende av kvalitet. Bra i kylan och enkelt att bära.

Anonym sa...

Dra sida. Har lärt mig mycket om strumpbyxor och kommer att vara tillbaka frekvent. tack.

man sa...

jag använder nu under vintern, svarta 40-den blanka, eller halvblanka täkande.

Bengt i Uppsala sa...

Skönt att man kan dra på sig strumpbyxan en sån här kylig morgon. Det värmer så skönt under jeansen. Tänk om andra också skulle upptäcka fördelarna med strumpbyxor. Då menar jag närmast oss män. Då kanske det skulle bli mer accepterat att använda detta underbara plagg även för oss.
Alla kvinnor som använder strumpbyxor kan man ju inte bli annat än avundsjuk på.

Anonym sa...

visst så här i kylan är strumpbyxor alldeles utmärkt plagg för alla kan jag tänka mig. jag har just köpt fyra par 20 den strumpbyxor och det funkar alldeles utmärkt bra. Håkan

Henri sa...

Hej!
Wolford Neon är sanslösa, som vissa påpekar, men deras Satin Opaque 50 är lika fina. Sedan är Kunert och Falke av extremt hög kvalitet också, inhandlas säkert över nätet allihop. Också otroligt prisvärda de två sistnämnda, och samtidigt så lyxiga. Wolford är ju sedan i en egen klass och där betalar man för överdådig lyx.

Men jag lovar att dessa tre alla har de mest fantastiska strumpor som värmer, håller, ser bra ut och gör en glad.

Anonym sa...

Strumpbyxor är det skönaste som finns.
vill gärna komma i kontakt med kvinnor som gillar det.