onsdag 9 januari 2013

Åhlens 20 den

Så var det dags för ytterligare ett lite strumpbyxtest. Den här gången är det Åhlens 20den matta strumpbyxa som jag testat. Jag valde färgen "natur" (se bild), men den finns även i en mörkare beige ton och givetvis svart. Strumpbyxan har bred och bekväm midjeresår samt rak grenkil som går längs hela byxdelen samt tåförstärkning. Materialet är 85% polyamid och 15% elastan. Priset ligger på 79kr. För att vara en vardagsstrumpbyxa så tyckte jag först att den var dyr men ville ändå testa. Det går ju att få fem vardagsstrumpbyxor för halva priset! Men när jag tog ur strumpbyxan ur paketet så förstod jag genast vart pengarna gick till. En rejäl men ändå platt och diskret mittsöm i byxdelen. Men matt? När jag tagit på dom och speglade mig så fanns det nog en hel del av blanka strumpbyxor i dessa ändå. Och visst kändes dom sköna. Mjuka och följsamma på ett sätt som billiga strumpbyxor inte alls har. Idag har jag dom för tredje gången efter två tvättar och så långt är det varken maskor eller annat slitage. Och idag när jag satte på dom så kändes det precis som första dagen. Alltså ingen skillnad efter två tvättar. Så vad blir omdömet? Ja, jag är nog beredd att betala de där extra kronorna för att dom var så bekväm, fina och satt bra. Helt klart MYCKET bättre än ett fem-pack billiga strumpbyxor som tappar formen efter en halv dag. Jag skulle inte heller tveka att kunna ha dom på en fest heller.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, och god fortsättning.......
Åhléns strumpbyxor är faktiskt inte dumma, har provat både de matta och de blanka, mest solbruna och även deras stay ups är jättefina. Men appropå priset på strbx: var i Spanien nyss och köpte på mig en hel del, där man köper jättefina strumpbyxor för ca 12-20kr paret. Synd att jag bara hade handbagage, nästa gång blir det resväska.
Sköt om Dig och kram

/Janeric

Anonym sa...

Åhlens matta strumpbyxa är underbar. Älskar när min fru har dom. Benen får en sån härlig lyster och är fantastiskt sköna att smeka!

M sa...

Hej
Låter förträffligt, oftast blir billigt dyrt i längden och då är det bättre att lägga till några kronor och få nånting man är nöjd med :)
dessa strumpbyxor verka fina och bra
passar på att tacka för din fina blogg och den bra infon du ger till oss strumpbyx nördar :)

M

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

skickar en länk till min sida hoppas det är ok, jag länkar till din sida från min (nystartad)
http://maninylon.blogspot.se

M

Anonym sa...

Jag har provat också Lindex 40 den tights och ser mot deras tidigare varianter att man går upp i pris och kvalitet. Och så gör alla andra för att möta oss konsumenter möjligtvis. Jag har dom på mig just nu och framöver för att jag tycker att de är toppen an känsla att ha riktigt bra strumpbyxor på sig.

Anonym sa...

Efter en cykelolycka för 5 år sedan så började jag med tights o leggings då jag har ständig värk i midjan efter olyckan. Visst, en del fnissar lite men inget jag bryr mej om. Jag gillar 100den, helst svart eller m blå. Om sommaren så har jag capri tights med shorts. Även när jag långvandrar i stan så har jag tights/leggings. Inget konstigt,det är 2013 nu.

Anonym sa...

Det har jag oxå märkt. en kille i strumpbyxor är inte märkvärdigare en en tjej i långbrallor.