måndag 4 maj 2009

Spaning

Jag kan inte låta bli att titta mig omkring när jag är ute och går och då kika på vad kvinnor på stan har på benen. Jag kan konstatera att det är mycket populärt med tights istället för strumpbyxor och har varit så ett bra tag nu i det kvinnliga modet. Idag såg jag en medelålders kvinna som hade kjol, tunna svarta tights (ca 20 den) på sig som slutade lite ovanför anklarna. Till det hade hon fina pumps. Varför inte ha strumpbyxor när hon ändå hade så fin i övrigt? Ja, jag vet inte? Det som kan få mig än mer förundrad är dom som har både tights och sedan drar på ett par strumpor. Lite tjockare tights och sedan nylonstrumpor under. Jag tycker att det ser väldigt konstigt ut i alla fall, och kan då inte förstå motviljan mot att använde strumpbyxor - världens skönaste och praktiska plagg till en bekväm kjol. Bara ben, men ändå klädd och dessutom slippa frysa (om det inte är för kallt förstås).

För den som undrar så har jag själv idag haft ett par 20 den mellanbeiga strumpbyxor med lite lycra, så dom blänkte så där precis lagom över dom nyrakade benen. Tights vet jag faktiskt inte när jag hade senast.

3 kommentarer:

Moppen sa...

Jag har idag spanat lite på mitt nya arbete.
En hade lite tjockare grå mönstrade strumpbyxor. Flera med svarta tjocka (nästan för varmt?), några med tunna. Ett fåtal med beiga tunna.
Ska jag hålla koll? :-)
Huvudkontor för ett stort elektronikföretag.

Anonym sa...

Vad är det för skillnad på strumpbyxor och Tights?? På engelska heter strumpbyxor tights eller menar vi något annat i det här landet?

Moppen sa...

Tights i detta sammanhang har INTE fot, utan slutar nere vid vaden ungefär. Kolla på lindex.se under strumpbyxor