söndag 26 april 2009

En vanlig dag

En vanlig dag som idag har jag haft ett par lite blankare och tunnare strumpbyxor. När solen värmer på är det skönt med tunna strumpbyxor och så här tidigt på våren tycker jag det är allt för kallt att gå barbent. Det blev ett par 15 den beiga från Lindex. Ett par favoriter alltså. Tyvärr lite tunna så strumpbyxkontot stiger i höjden när dom slits fort. Men det är det sannerligen värt. Finns knappt någon bättre strumpbyxa annars tycker jag. Sitter skönt med bra resår i midjan. Dessutom till ett rimligt pris.
Jag undrar förresten varför inte fler passar på att har strumpbyxor nu på våren. I vintras var det väl för kallt och i sommar blir det väl för varmt, så det är ju nu de ska användas maximalt. Eller hur? Det finns väl inget bättre vårplagg än kjol och strumpbyxor, särskilt när stövlarna läggs in i vintergarderoben. Idag har jag suttit på en parkbänk med en väninna och småpratat i vårsolen. Vi njöt av solens härliga strålar. Skönt att det äntligen är vår på allvar.

3 kommentarer:

LM sa...

Jag instämmer till fullo med dit inlägg.

Moppen sa...

Hade även väninnan kjol och strumpbyxor? :-)

C sa...

Javistt hade hon det. Fast hon hade svarta tunna och jag (givetvis) beiga blaka. 15 den från Lindex tror jag det var. Her sköna som helst i solskenet i alla fall...