tisdag 3 november 2009

Jag blir galen!

I morse hade jag bråttom eftersom jag låg och drömde för länge i sängen. På med underkläder, strumpbyxor (beiga 20 den med en fin glansig yta) och övriga kläder. I brådskan hamnade tåsömmen lite snett på högerfoten, och först efter ett tag på jobbet kände jag att den inte låg rätt. Försökte förgäves rätta till tåsömmen flera gånger, men envis som den var hoppade den tillbaka i "fel" läge igen. Det fanns helt enklet ingen annan lösning än att till slut gå in på toaletten och sätta på sig strumpbyxan på högra benet från början. Hur irriterande som helst när sånt händer och jag blir galen av att känna att tåsömmen sitter fel. Får ta det lite lugnare i morgon bitti alltså.

Har uppdaterat bloggens utseende lite. Har bla lagt in lite knappar för snabbkommentarer. Mest till för de som av en eller annan anledning inte vill skriva en kommentar. Tryck på det som passar den aktuella bloggen, och komentera gärna även lite äldre inlägg.

2 kommentarer:

LM sa...

Jag håller med dig att det är irriterande när strumpbyxor kommer lite fel.
Har du provat att först ta på strumpbyxorna & sedan trosorna? Då sitter strumpbyxorna lite bättre. Risken att de kasar ner är mycket liten i alla fall.
Bra med dina snabb kommentarer. Ibland tar det lång tid att logga in, speciellt när man glömmer sitt lösenord.

C sa...

Trosor utanpå strumpbyxorna? Det blir väl ändå lite bakvänt! Jag vet väl inte vad vitsen skulle vara med det? Strumpbyxorna har ju ett syfte och trosorna ett annat...