torsdag 4 februari 2010

Tabu?

Är det tabu att prata om strumpbyxor med vänner och kollegor? Jag har några riktigt bra kompisar och vi pratar om allt och givetvis även om strumpbyxor. Nu är väl dom inte lika strumpbyx-freaks som jag, men ändå. Jag har känt att med övriga pratar man inte om underkläder överhuvudtaget. Mode i andra sammanhang om vilken längd på kjolen det ska vara i vår eller om det är bruna eller svarta stövlar som gäller förekommer ju jämt när det snackas kläder. Men om bhn ska ha bygel eller om det fortfarande är ok att ha spets-stringtrosor tas aldrig upp. Och knappast inte heller strumpbyxor. Själv tycker jag ju att det finns massor att prata kring (det har säkert den som följt min blogg märkt). Färger, deniertal, utformning, hållbarheter, tvättråd m.m. Men jag hoppas kunna få in mer underlag från alla er läsare av min blogg. Det är 17 som anmält sig som "följare" och över 200 som svarat på enkäten så det är säkert ännu fler som läser - kul tycker jag att jag har en så stadig krets med läsare. I alla fall några i landet som uppskatter strumpbyxor.

4 kommentarer:

LM sa...

Jo, jag tror att det kan vara en aning tabu att prata om under-kläder. Själv skulle jag inte prata strumpbyxor med någon på jobbet. Jag tror inte att någon skulle vara intresserad av det ämnet. Visste jag att någon mer än jag var intresserad av strumobyxor så skulle jag kunna tänka mig att prata strumpbyxor & även underkläder i övrigt.

Strumpbyxverkstan sa...

Ja, damunderkläder kallas ibland för just "unmentionables"....i USA...prydheten kan ibland kräva det. Om man ser till strumpbyxor, så är det ingen dialog alls överhuvudtaget. Det är bara vi här på olika bloggar med strumpbyxor som specialintresse. Inte ens tillverkare och försäljningsled varkar ha något intresse av att diskutera sin produkt. Man vill heller inte markandsföra sig i någon större utsträckning. Måste vara väldigt enkelt att jobba i den branschen. Vi som älskar strumpbyxor kan ju grotta ner oss i olika saker, men man hör aldrig att andra talar om det.
Vi har en viktig uppgift här... :)
Jag kan av förklarliga skäl bara yttra mig om Strumpbyxor, det andra som du nämner är just unmentionables för mig.... ;)

Unknown sa...

Jag pratar gärna och mycket om underkläder, och allra mest strumpor! I alla fall med tjejer, jag kanske tar det lugnt med bh-snacket med killkompisarna...

Jag tycker också att det finns mycket att prata om kring strumpbyxor, även om jag till skillnad från dig sällan använder hudfärgade så använder jag liksom du strumpbyxor nästan varje dag! Jag har också en blogg där jag skriver om strumpor av olika slag, som du gärna får titta på! Josefin-fin-fin.se

Livslust sa...

På min arbetsplats så är det bara män som finns runt omkring mig och de pratar egentligen bara om arbetsrelaterade saker, så jag tror att om jag skulle börja prata om strumpbyxor så skulle det tas emot på fel sätt, trist men så ser vardagen ut för mig iallafall. //Livslust