söndag 3 april 2011

Varför?

En fråga jag ibland får är varför jag så ofta har kjol och strumpbyxor. När jag då svarar att jag tycker att långbyxor kännes obekväma så ser frågaren ofta lite undrande ut och kanske säger något i stil med: "men du har ju strumpbyxor, det blir ju ännu mer instängt". För mig är kjolen ett klädesplagg med frihetskänsla. Utan strumpbyxor känns det dock lite naket tycker jag, så det är ett perfekt plagg att vara klädd men ändå uppnå frihetskänslan av bara ben. Det finns inget obekvämare att sitta på en stol med benen i kors iklädd ett par plufsiga långbyxor. En kjol med ben i tunna nylonstrumpbyxor gör den sittställningen betydligt bekvämare.

Appropå frågan varför så är nu enkäten öppen igen. Det är kul att så många tagit sig möjligheten att kryssa i varför de bär strumpbyxor, och jag kan konstatera att svaret "det är skönt" leder ohotat. Men skriv gärna kommentarer på bloggen som berättar mer vad som döljer sig bakom era svar. Jag tror det t.ex. finns många som vill veta. T.ex. varför är strumpbyxor ett skönt plagg? Är det materialet, att dom sitter åt, att dom går upp hela vägen, eller vad är det? Skriv gärna och berätta!

Dagens strumpbyxor är Lindex 20 den, sandfärgade. - Något av en basstrumpbyxa för mig.

8 kommentarer:

Håkan Preiholt sa...

Visst det finns inte en kille som förlorar sig själv och besinningen att en kvinna eller tjej visar sig i kort Chanel dräkt exempelvis och i nylonstrumpor/strumpbyxor. Vidare utan att vara för övertydlig – det gäller alla karlar, killar, grabbar etc.

C sa...

Tack för alla dina inlägg Håkan! Det är jättekul att du skriver på min blogg. Du får gärna sprida vetskapen om min blogg om du vill. Ju fler som läser och skriver desto bättre. Då kan så många som möjligt njuta av det underbaraste plagget världen - strumpbyxan!

Håkan Preiholt sa...

Om man undrar varför så många svara ”att det är skönt” kan man tänka sig att strumpbyxan i praktiken fungerar som en andra hud på oss alla. Om man då tänker på vad den första huden gör för oss, så är det inte så svårt att se strumpbyxan som en livsyttring, en känsla av liv och attraktivitet helt enkelt.

per sa...

Hej
Jag började använda strumpbyxor i vintras, bomullsstrumpbyxor då.
Det var perfekt det drog inte isär vid ankeln som det gör med strumpor och långkalsonger. Min sambo tyckte det var ok att jag gjorde det, hon var till och med och inköpte flera par. Sen kände jag att jag ville prova nylonstrumpbyxor, sa det till min sambo: inga problem bara jag slipper sa hon. Sen den dagen var jag fast, ett så skönt plagg. Använder dagligen numera Icas 20 den med en strumpa över. Är chaufför och klättrar in och ut kan bli lite galet om man visar benen då? Till helgerna vill jag ha lite bättre strumpor då har jag Vogue 20 eller 40 den kanonsköna.
Att beskriva känslan av att bära detta plagg är inte lätt, kan bara säga att det är så SKÖNT. Tur att man har en försrående sambo. Tack för en bra blogg.

LM sa...

Jag använder strumpbyxor av följande orsaker.
1. Skönt material mot huden.
2. Det är lagom varmt om fötter & ben eftersom man kan variera tjockleken efter väder & vind.
3. Det är snyggt.
4. Jag känner mig lite mer kvinnlig.

Anonym sa...

Jag följer din och några andra bloggar på nätet eftersom jag bär nylonstrumpor i pricip varje dag också. Med en distinkt skillnad: _aldrig_ strumpbyxor, alltid stay-ups. Det sistnämnda är i mina ögon det ultimata klädesplagget. Mkt behagligt att bära (slipper grenen i strumpbyxor), mkt snyggt och praktiskt eftersom du alltid kan byta ut den strumpan som ev går sönder. Köper mao oftast fler av samma sort.

Nätstrumpor är den ultimata känslan, men semi opaque grå eller mörkbrun är sexigast. Högglans är också speciellt. Stay ups verka rha en oemotståndlig attraktionskraft hos män, men för mig är det mer praktiskt än sexigt.

Bjerre666 sa...

Strumpbyxor är fantastiskt skönt, använder det så ofta jag kan. Dessutom tycker min sambo att det är sexigt, använder vid speciella tillfällen gärna strumpor med höfthållare, då känns det lite extra sexigt.

Anonym sa...

Hej. Är en man på 50år. Började med att min läkare ville jag skulle börja använda stöd knästrumpor för min värk i underbenen. Blev 40 denier support knä, kändes så skönt att bära dessa och hjälpte också! Min fru tyckte det var helt ok också.efter nåt år så hon att varför inte prova strumpbyxor också! Var lite emot det först. Men en dag kom hon hem från stan och gav mig ett par sandfärgade strumpbyxor i 40 denier. Hon visade mig hur man tar på dom lättast utan att förstöra dom. Fann det så behagligt så nu använder jag strumpbyxor nästan mer än min fru. Inget speciellt sexuellt upphetsande utan bara så himla sköna att bära under mina vanliga byxor. Har provat allt från 20 till 70 denier beroende på årstiden. Mina favorit strumpbyxor är i 30-denier.Hemma kan vi gå omkring i bara strumpbyxor och trosor/kalsonger å mysa!. Älskar bara känslan av nylonet på mina ben. Kommer fortsätta med detta kanske lite udda? Beteende. Kram här ifrån Göteborg