tisdag 5 juli 2011

Inte helt avtaget!

Senast jag bloggade så skrev jag att strumpbyxorna åkt av för sommaren och att jag tar sommarlov. Men eftersom jag har haft strumpbyxor idag så tänkte jag att det var värt en notering. Även om sommarkvällar kan vara sköna så är det ännu skönare när man vet att det kommer att bli lite sent och att man ska sitte ute större delen av kvällen och då ha ett par strumpbyxor på benen. Som ikväll då vi var till ett par bekanta, och är nu precis hemkomna från en trevlig semesterträdgårdsfest (oj, det var ett långt ord...). Kvällens strumpbyxor är ett par Falke som min sambo köpte åt mig på Frankfurts flygplats på väg hem från ett jobb härom veckan. Så jag var ju bara tvungen att ha dom ikväll. Visserligen 20den, och spontant lite tjocka för sommarkvällar, men dom var faktiskt lagom svala/varma, sköna och lite högre i linningen än jag är van vid. Bra passform alltså. Får väl få tag i fler Falke vad det lider.

5 kommentarer:

LM sa...

Vad kul att du bloggar trots sommaren.

Anonym sa...

Strumpbyxor funkar fint en även en sval sommarmorgon.

Anonym sa...

Tack för en fin blogg! hade vart kul om du posta även bilder på hur de strumpbyxor du testar, ser ut i verkligheten!

Anonym sa...

Härligt att få lite synpunkter så här i förtid då jag kommer att ha strumpbyxor i sommar som kille.

Henri sa...

Din blogg är stimulerande att läsa. Det känns rent och ärligt. Jag tycker att välklädda ben slår det mesta, som kille tycker jag det. Det slår många gånger nakna ben, på både kvinnor och män. Det känns mindre utmanande eller "rått" och kan även vara sensuellt och sexigt som du säger, mer än med oklädda ben.

Jag tror de nya idealen i viss mån handlar om politik, jämlikhetsdebatt och nya ideal inom mode.

Jag är själv gammalmodig och tvekar inte alls, till och med min hustru använder vackra strumpor i för liten utsträckning, trots vackra ben. Tycker naturligtvis att det är synd. Sortimentet i många butiker har ju också blivit sämre, knackiga strumpor kanske inte stimulerar till fler inköp. Kvalitetsstrumpor kostar och är lite svåra att hitta.
Jag använder själv stödstrumpor idag, av medicinska skäl, och njuter av större välbefinnande efter det att jag började med det. Har även testat mer vanliga strumpbyxor i stället för långkalsonger och häpnar, det är ju så löjligt mycket skönare. Falke är t.ex. fantastiska kvalitetsmässigt, för värme och komfort, prova Seidenglatt 70, 40 och 15 denier, alla är makalösa.
Jag är inte fetishist, transa eller homo, bara tråkigt normal.