söndag 1 april 2012

Vardagens strumpbyxbekymmer

Ja, det är faktiskt sällan som jag har sönder mina strumpbyxor. En hel del kvinnor klagar på att strumpbyxor bara går sönder men jag vet inte vad jag gör som andra tydligen misslyckas med för de tycks hålla väldigt bra. Även i tunnare denier. Men i helgen har jag nog satt personligt rekord. Det började med när jag kom hem från jobbet i fredags och grannens katt var så glad när hon såg mig på gården så hon hoppade upp och tog emot sig med klorna mot mina ben! Och där rök dom strumpbyxorna. Turligt nog var dom ett par billiga (ett par av LaMote strumpbyxorna jag tidigare bloggat om). I lördags skulle jag och sambon iväg och titta på en ny soffa. Så kjol och strumpbyxor blev klädvalet. När jag skulle ta på mig strumpbyxorna så gick dom sönder direkt när jag (försiktigt som alltid) drog ner handen genom strumpbenet. Fram med nästa par. Satte på dom och när jag skulle dra på mig kjolen upptäckte jag - en reva! [Svordom]
I dag var det dags igen. Fastnade med benet mot en kant på ett soffbord hemma och där gick dom strumpbyxorna. Fyra par på tre dagar. Inte illa...

4 kommentarer:

Kubisten sa...

Jag får nästan en känsla av att strumpbyxor får mest "stryk" när man inte har dem på sig. Och därför har jag dem i lämpliga påsar då de inte används. Bortsett från just sådana "force majeure"-specialiteter du tar upp i inlägget. Min hustru lägger t.ex. alltför kostbara strumpor i en aggressiv byrålåda.
Sedan verkar Bloggerverktyget blivit bättre, bra! Kommentarer är lättare att redigera, från det ena till det andra. (Från besöksperspektivet menar jag.)

Anonym sa...

Tack för en härlig sida, vill se mer av dig.

Strømpebukser sa...

Noen ganger er det slik at strømpene rakner for et godt ord:-/

Anonym sa...

Hei!!
Har funnet min favoritt...
NUR DIE SEIDENFEIN (15 den i fargen bronze)

Denne mååååå du bare prøve!!

Den er helt herlig selv om sommeren.

God passform. uten synlige forsterkninger,lett skimmer og utrolig holdbar.

God sommer til deg C.

:)