söndag 6 december 2009

Nu går dom sönder

Jag har under lång tid inte haft några som helst problem med strumpbyxor som gått sönder. Jag har klarat tvättar, upprepade användningar, konstiga skor med kanter som skaver och tom grannens katt som häromdagen ville kelas.

Men idag verkar det som tiden hunnit ifatt mina strumpbyxor. Jag skulle ut i vimlet idag och göra lite julklappsinköp. Satt på sängen och skulle ta på mig ett par beiga tunna strumpbyxor, och vad upptäcker jag då? Jo längs hela höger vad är det en lång reva. Hur kunde jag missa det när jag tog av dom eller vek ihop dom från tvätten? Fram med nästa par. Dubbelkolla! Inga maskor som gått? Bra. Efter gjort mig i ordning i övrigt och ätit frukost (inte riktigt i frukosttid, men ändå) ska jag gå ut i hallen. Går emotmed strumpan mot dörren. Jackpot! Där gick dom sönder. På med nästa par! Tur att det finns många i byrålådan, men det tar på tålamodet.

När jag kom hem från shoppandet och tog av stövlarna i hallen kände jag det karraktärisktiska kalla under strumpfoten mot det kalla hallgolvet. Tittade efter - jo visst! Dom hade ett hål under foten! Eftersom jag skulle iväg på en glöggtillställning hos släktingar, så var det bara att ta fram ett nytt par. Suck! Fyra strumpbyxor på en dag. Det är nog rekord.

2 kommentarer:

knästrumpor sa...

Hej jag ser att du använder mycket strumpbyxor vad gör du av de när de har gått sönder

knästrumpor sa...

Hej jag ser att du använder mycket strumpbyxor vad gör du av de när de har gått sönder