fredag 17 september 2010

Gåtan löst?

Jag har länge funderat på varför det är så hilma poppis med leggings istället för hela strumpbyxor. Särskilt undrande blir jag när jag ser tjejjer med strumpor utanpå. Vad är vitsen då? Ja, jag har ju skrivit förr om detta något märkliga fenomen, för jag tycker valet är självklart - hela strumpbyxor ska det va! Man nu har jag kanske löst gåtan. :-)
Ett av de ställen där strumpbyxor slits mest är på hälen. Dvs där strumpan gnager mot skokanten. Särskilt nötande är skor av pumpsmodell med skarp hälkant. Och det hjälper inte med hälförstärkning, för den går inte så långt upp. Och inte heller tjockare garner, typ 60 den hjälper, för skon nöter ändå. Då framstår faktiskt leggins som rätt smart. I alla fall ut ekonomisk synvinkel. Ett par nötta strumpbyxor slänger jag direkt och köper nya. Med leggings håller de längre. Jag har trots min tidigare övertygelse provat en del i förra veckan, och det stämmer. Ännu har inget par leggings gått sönder. Nackdelen är väl då att eftersom jag föredrar beiga nyanser nu använt svarta leggings. Beiga leggings ser väldigt konstigt ut måste jag säga. Men vad tusan - svarta leggings är rätt snyggt, i alla fall till några av mina svartmönstrade klänningar. Får se vad jag har på benen nästa vecka???

6 kommentarer:

LM sa...

Det var en intressant teori angående leggings. Det är mycket troligt att den stämmer.
Personligen kommer jag fortsätta med strumpbyxor. Jag tycker att det ser lite tokigt ut med leggings.

der Matu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
der Matu sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
der Matu sa...

Trovärdig teori indeed!
Men ja tycker att du borde hålla dig till riktiga strumpbyxor "still"! Och beiga e snyggare än svarta, däremot finns många fina nyanser opaque strumpbyxor!
Rekommenderar varmt den här hemsidan:
www.funnylegs.com o de: http://www.funnylegs.com/4133/Malachite-cappuccino-microfiber-tights-40-70-Denier.html

C sa...

Tack tipset om en bra sida.

Love Nylon sa...

Leggings kan vara snyggare än bara ben, men inget går upp mot strumpbyxor! Vet inte varför den strumpbeklädda föterna gör så stor skillnad, men det gör dom!