måndag 21 maj 2012

Varmt och skönt

Nu är det nästan sommarsol ute och många tycker det är alldeles för varmt med strumpbyxor i värmen. Ser redan många kvinnor på stan som kör barbent! Men jag kan tycka det ser lite trist ut med vinterbleka ben som sticker fram under tex en sommarblommig kjol. Som jag tidigare bloggat om så ger ju ett par fina beiga strumpbyxor inte bara en jämn färgton på benen utan även ett jämt och fint utseende. Tänk så enkelt det kan vara att bli lite finare. I många länder, tex i USA, anses det tom ohyfs att inte vara klädd på benen på jobbet som kvinna. Men i Sverige är det ok tydligen. Men hur skulle det se ut om männen kom barbenta med shorts? Förmodligen skulle det väcka en himla debatt... Jag har även sett många, mest yngre, som fortfarande har tjockare svarta strumpbyxor. Förstår inte hur de står ut??? Modet med jeansshorts och tunna svarta strumpbyxor är det också många som anammat. Själv har jag haft ett par mellanbeiga 15 den från H&M idag. Lagom tunna, ger fin färg och sitter bra hela dagen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan förstå om kvinnor vill vara utan strumpbyxor nu när sommarvärmen har kommit, men då vill det också till att man inte har en massa skvanker på benen, typ småsår o.s.v. Det är inte snyggt. Håller med dig också om att det inte är så fint med bleka ben och du har helt rätt i att jag som man inte skulle få för mig att ta på mig shorts på jobbet, det passar helt enkelt inte. Det finns ju jättetunna strumpbyxor som ni kvinnor kan använda, det är så himla snyggt på er, när man ser era strumpbyxklädda ben. Härligt

LM sa...

Jag har varit utan strumpbyxor i 2 dagar nu. Jag hoppas att det blir mulet i morgon så jag med gott samvete kan ha strumpbyxor igen. Det är jättemånga killar som har kortbyxor på sig på jobbet, men det kanske beror lite på vilket jobb man har.

Rickard sa...

Hej LM

Jag tycker synd om dig att du inte kan använda strumpbyxor. Det finns ju jättetunna och så finns det ju färger på strumpbyxor så att det knappt syns att du har dom på dig. Jag är en man som själv använder strumpbyxor lite då och då men det har att göra med att jag har sån värk i benen och då hjälper det att använda strumpbyxor ett tag, det känns jätteskönt att ha dem på sig.
Så använd du strumpbyxor så mycket du vill, det bestämmer du och ingen annan.
M.V.H
Rickard

Kubisten sa...

Hej, ursäkta, ännu en man med en kommentar. tror inte ni andra män att vi skrämmer bort tjejerna/kvinnorna? Om det är så, gör vi rätt då? Jag ska hålla mig borta till dess att jag får veta att jag har fel, eller till dess att kvinnorna går upp på scenen igen. Ni kvinnor kan förresten ge oss en vink så kanske vi förstår, med våra underutvecklade hjärnor.

Författaren får gärna tillrättavisa mig, det klarar jag, du skriver fint, och jag förstår att män lockas till dig.

snart sa...

"Men hur skulle det se ut om männen kom barbenta med shorts?"
Tja, det skulle nog väcka mer debatt om männen kom i shorts och strumpbyxor. Fast snyggare skulle det vara ...

LM sa...

Jag har nu trotsat värmen och haft strumpbyxor de senaste 2 dagarna, förutom när jag var och simmade båda dagarna. Underbart att åter igen ha strumpbyxor på benen.

Rickard sa...

Hej LM

Du gjorde rätt i att använda strumpbyxor, det är du som ska trivas och må bra, bry dig inte så mycket om vad din omgivning säger.
Ha det bra och sköt om dig och dina ben.

Anonym sa...

Om killar ska ha kortbyxor på jobbet så borde de ha strumpbyxor på sig, om inte annat för omgivningens skull.

Anonym sa...

Jag håller med, killar bör ha strumpbyxor till shortsen !