tisdag 10 mars 2009

Dags igen!

Nu är det dags att skriva lite igen efter en tids bortavaro från bloggen.

Idag är det ett par högglansiga beiga strumpbyxor 20 den från Åhlens som gäller. Köpte dom tillsammans med lite andra varianter av strumpbyxor i helgen och tänkte testa i veckan. Åhlens har ett stort utbud av strumpbyxor och ett brett storlekssortiment. Jag har på senare tid börjat hitta dit och insett vilken guldgruva det är för vardagsstrumpbyxor och lite finare strumpbyxor i de klasiska färgerna beige (i olika nyanser) och svart. Men ska det var med mer mönster, knasiga färger och sådant så är utbudet lite begränsat. Glömde förresten att köpa mig ett par lite kraftigare svarta strumpbyxor, så det får bli ett besök till.

Jag kan verkligen rekomendera er som vill strumpbyxor av vardagskarraktär och fina strumpbyxor utan en massa mönster att besöka Åhlens. Inte kanske det billigaste inköpsstället, det är det värt.

8 kommentarer:

Erika sa...

Åhléns är mitt favoritinköpsställe, köper nästan alla min strumpbyxor här. Ikväll ska min man och jag på fest, tror att det blir ett par svarta högglansiga strumpor till snäv kjol.
Kram
Erika
erika1957@live.se

C sa...

Låter fint! Hoppas det blir ett par bekväma strumpbyxor som är sköna och samtidigt fina .

Unknown sa...

Jag har tidigare med handlat på Konsum/Coop - sista/senaste modellen var Silklook - men efter att provat Wolford Satin Touch 20 för första gången så är jag fast. Numer har jag dessutom uppgraderat till Neon 40 och trots att det svider i plånboken så är det värt varenda öre! Snygga, sköna och dessutom hyfsat slitstarka!
Har inte sett Coop-modellen på ett tag - verkar som den försvunnit, iaf från de mindre butikerna.
Har faktiskt aldrig handlat på Åhléns - inte strumpbyxor alltså! - men ska kolla hos dom också. Finns där "STORA" storlekar (XL)? (Stora pojkar gillar också strumpbyxor!)

C sa...

Hej!

Utan att vara helt säker så tror jag Åhlens största storlek är 46/48 i deras eget märke. Jag vet att det kan vara svårt att hitta stora storlekar. Har en väninna som är 180 cm (lång för att vara tjejj alltså) och hon har svårt att hitta annat än basmodeller.

Skriv gärna på bloggen om och var du hittar strumpbyxor i större storlekar. Det finns säkert andra som vill veta. Lycka till!

Unknown sa...

Senast jag i den storlekangivningen så drog jag 50+ vill jag minnas. Wolford-strumpbyxor köper jag i deras egen butik i närheten av Norrmalmstorg (i Sthlm). Största storlek (som jag hittat där) är XL - och den funkar för min del.
Men jag vet att NK också säljer detta märke.
Verbal

Unknown sa...

Kom på ett annat märke som jag tidigare i min sb-karriär gärna använde mig av - La Mote (från Coop, finns där fortfarande har jag sett) dock känns de ganska "beiga" nu när jag skämt bort mig med Wolford.
Jag har läst någonstans om "Unisex-strumpbyxor" - dvs såna som är specialsydda för män (för att härbärgera våran "utrustning") - någon som vet var (butik på stan eller nätet?) dessa går att få tag på?

Jensnylon sa...

Hej och tack för en fantastisk sida! Jag är en helt vanlig straight man som använder strumpbyxor dagligen. Det är ett skönt plagg att bära och långkalsonger har åkt ut för länge sedan. Verbal undrade över Unisex strumpbyxor och här är några nätbutiker jag handlat ifrån:

www.comfilon.com/

http://tights-for-men.com/

http://www.mytights.com/mytights/1487.html

http://www.tightsfashion.co.uk/html/woman_shop_for_men.html

Jag har provat några SB köpt på damavdelningar och då speciellt halvblanka med lycra som glider bättre under byxorna men det är svårt att hitta i storlek XL, och vara förseda med tåförstärkning för bättre hållbarhet.

Sbx sa...

Hej!
Lite tips.
Åhlens har storlek 48-52 i 15 den.De har även stödstrumpbyxa 40 den i 48-50 som är slitstark och skön.De har microfiber i 30 och 60den upp till 52.
Twilfit har en modell i 20 den halvblank som heter Anytime, en stödstrumpbyxa Daily Support i 40 den upp till 52.De har en som heter cocktail i 20 den som är gördeleffekt sidenmatt som är 46-48 men stora.
Lindex har Lady i 20 den matta upp till 52.De har Chic shine tights glansiga 20 den upp till 52, mammastrumpbyxor i 30 den upp till 52 och väldigt stora.
La mote har upp till 50-54 likaså märket My Wear på Ica.
Wolford har XL i de flesta modeller som är stora.
Dim har bl.a Satin opaque i 45 den som är stora och väldigt bra och hållbara.