onsdag 25 mars 2009

Strumpbyxor i kylan

Med bitande kinder tittade jag ut idag. Det var kallt! Inget strumpbyxväder precis kanske, man vad gör man inte. Men jag var i alla fall så förutseende att jag slog en blick på termometern innan jag valde strumpbyxor, så det fick bli ett par svarta och rätt tjocka. Jag tror jag köpt dom på H&M en gång i tiden och det är säkert 80 den. Heltäckande i alla fall, men inte dom jag köpte i januari. Speglade mig en stund framför den långa spegeln och såg att strumpbyxan satt rätt bra, kändes rätt skönt också, innan resten av plaggen åkte på.
Väl utomhus fungerade strumpbyxorna bra och den nedre delen av benen förstärktes av mina svarta stövlar. Men det var lite dragit i väntan på bussen måste jag erkänna. Men med lite promenad i benen så blev det bättre och solen tittade faktiskt fram en del mitt på dagen. Tog en lunchpromenad med en jobbarkompis och det var hur skönt som helst, även om det drog lite om benen. Det har ett pris ibland att ha strumpbyxor, men det får man ta.
Nu på kvällen så har jag gått omkring bara i de svarta strumpbyxorna, och med en lång t-tröja till. Perfekt i den varma boningen. Är det lika kallt i morgon så tar jag ett annat par tjocka strumpbyxor. Vilken färg och så får morgonhumöret bestämma.

Inga kommentarer: