onsdag 18 februari 2009

Idag är det kallt

Idag är det kallt ute så det är inte de allra tunnaste strumpbyxorna jag kan hitta i byrålådan som åker på idag. Det blev ett par svarta lite tjockare nylonstrumpbyxor, typ 60 den eller nåt. Men det kommer nog dra lite om benen ändå. Jag minns inte riktigt var jag köpte strumpbyxorna för dom har hängt med rätt länge. Var det på H&M eller möjligen Lindex? Spelar ingen roll, för det är funktionen och känslan som räknas. Eftersom dom är så tjocka i garnet så är det ingen förstärkt tådel, men det är förstärkning i grenen. Resåren är väl tilltagen så dom sitter uppe och håller passformen hela dagen.

Till dom strumpbyxorna är det en svart kjol och bruna stövlar. Visserligen tycker jag det kan se lite konstigt ut med bruna stövlar till svarta strumpbyxor, men mina svarta är på sulning hos skomakaren och modemässigt är det i alla fall inte fel. På det sättet blir det att möta världen ännu en vacker dag i livet.

8 kommentarer:

Suzie sa...

Ja, ibland får man "krypa till korset" och ta på dom tjockare strumpbyxorna. har själv fått gå i tights några dar då det varit kallt.
Men i morse är åter favoriterna från vogue på (20den)och en grå kort och snäv kjol.
Har Du kollat in några nya modefärger till våren?
Ha det så gott alla

AnneliGbg sa...

Jag tycker svart & brunt fungerar fint med varandra,Nu får någon gärna ta bort snön och göra Vår.

Strumpbyxverkstan sa...

Ingen fara med svarta strumpbyxor och bruna stövlar, ser helt ok ut tycker jag.

Erika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erika sa...

Jättesnyggt tycker jag!, köpte mig några par högblanka svarta täckande som jag har nu på fritiden, jättehärliga!. Idag bär det av på långpass, det blir solbruna, även här högblanka, 30 den, jättesnyggt till uniformen. I bagaget ligger ett par 70den stödstrumpor och ett par 40 den dito.
Kram
Erika

Unknown sa...

Hej, jag heter Martin och jobbar på konsumentnyhetsbyrån Testfakta. Vi har precis gjort ett stort laboratorietest av olika strumpbyxor, framförallt när det gäller hållbarheten. Testet ska publiceras i ett 40-tal dagstidningar och jag letar efter en bra intervjuperson som är insatt i ämnet. Antingen om du som har den här bloggen vill ställa upp eller om du har tips på en annan bra person jag kan prata med. Kontakta gärna mig så fort som möjligt på martin.hansson@testfakta.se. Jag har deadline i början av nästa vecka.

Erika sa...

Hittade ett par helt underbara 30den, superglansiga i London. Ska på fest nästa helg, då kommer dessa kanske till pass.
Kramar
Erika
erika1957@live.se

Henri sa...

Otroligt snyggt!