fredag 3 april 2009

Vårtecken!

Nu börjar våren närma sig med stormteg och då finns det ju inget mer njutbart än att dra på sig en fin kjol och ett par fina strumpbyxor till. Idag är det ett par riktigt ljusbeiga 20 den som gäller. Fint e det i alla fall tycker jag. Kjolen är knäkort och svart-grå-vit med mindre rutmönster. Till det en vit topp. Jag övervägde i morse om jag skulle ta pumps eller stövlar, men det fick bli mina svarta stövlar i alla fall. För det var lite kyligt i morse. Fast nu så här på eftermiddagen hade det nog varit skönare med pumps. Dessutom visar man ju mer av de strumpbyxklädda benen då.
I eftermiddag ska jag iväg till ett glasskafé med en väninna. Hoppas att det går att sitta ute och njuta i solen. Och kunna ta av mig stövlarna och få känna vårvärmen över helan strumpbenet. Mmm vad härlig när solens första vårstrålar känns genom strumpbyxorna- då är det vår...

4 kommentarer:

LM sa...

Jag gick en runda på stan idag och kunde konstatera att det var många som hade strumpbyxor på sig i det fina vårvädret.

leffe sa...

Är det sant att vissa män använder strumpbyxor jag blir förvånad, trodde det var förbehållet kvinnor.Har du sett någon man med strumpbyxor någon gång kan inte vara snyggt med håriga ben

leffe sa...

tycker att vi kvinnor borde få behålla något för oss själva eller vad tycker du

LM sa...

Varför tror du att män har hårigare ben än kvinnor?
Män är vana att raka sig i ansiktet, varför inte även på benen?
Veet säljer hårbortagningsmedel för kvinnor & män. Dock är det dyrare för män än för kvinnor. Det är bara färgen på förpackningen samt doften som skiljer.
Jag förstår inte varför strump-byxor ska endast vara för kvinnor. Det finns strumpbyxor gjorda för män oxå, men dessa är mycket dyrare än vanliga strumpbyxor för kvinnor.
Tror du att strumpbyxorna ska ta slut i affären om män oxå ska använda strumpbyxor?
Fram med rättvisan och tillåt alla att använda strumpbyxor som så önskar.