fredag 17 april 2009

Bäst i test

Enligt Testfaktas strumpbyxtest blev H&M vinnare. Jag köpte sådana i vintras och har varit supernöjd. (Se mitt inlägg 28 januari) Jag har ju inte tillgång till alla maskiner som Testfakta använt sig av utan är bara en vanlig "användare". Jag kan tillägga att strumpbyxan är både skön och sitter bra, även efter flera tvättar. Resåren är precis lagom så att strumpbyxan inte åker ner eller att resåren skär in. Det enda lilla jag har märkt är att den här strumpbyxan verkligen kräver att man ser till att den sitter rätt igrenen från början. Annars blir det mycket obehagligt efter ett tag. Ett annat tips jag har är att tvätta den här strumpbyxan en gång innan första användningen. Den innehåller mycket färgmedel som man får bort efter första tvätten, dock utan att bleka strumpbyxan. Jag har tidigare haft svårt med H&M storlekar som inte riktigt har velat passa mig. Antingen känns det som grenen sitter vid knäna eller så går byxan att dra upp till armhålorna, något överdrivet jovisst, men det har inte riktigt stämt förut, Men den här modellen var bra. Så nu är det bara att springa iväg till H&M och köpa fler innan dom tar slut...

Hela testet hittar du på:

http://www.testfakta.se/img/2009/3/11/138750.pdf

1 kommentar:

LM sa...

Jag har inte handlat strumpbyxor på HM. Jag har aldrig hittat min storlek bland deras strumpbyxor när jag har varit där. Personligen tycker jag att Lindex & Kappahl har bra sortiment & bra kvalitet, samt Ica's 20 den för dagligt bruk. Ica's strumpbyxor är egentligen inte superbra, men jämför man pris kontra kvalitet så tycker jag att dem kommer högt upp på listan.