tisdag 21 april 2009

Varför?

Varför tittar män/killar på kvinnliga ben klädda med strumpbyxor egentligen? I mitt senaste spaningsprojekt så har jag under våren och strumpbyxtider försökt följa vart männens blickar dras. Är det till ansiktet eller utseendet? Nä, det är mot benen. Om kvinnan däremot har byxor så blir den nedre delen av kroppen inte intressant. Likaså stannar blicken längre på benen om hon har nylonstrumpor än hon är barbent. Den senaste spaningen har jag inte haft så många indikationer på eftersom det ännu är rätt ont om kvinnor som är barbenta. Men någonting är det som drar männens blickar, och då framförallt mot strumpbyxorna. Är det fint att vila blicken på, sexigheten, eler rent av avundsjuka? Om den här sidan skulle vara representativ för samhället så är det nog det sista (he he), men jag tror knappast att alla män i Sverige bryr sig om att ha strumpbyxor, så jag tror nog på att det ser sexigt ut. Jag hoppas det i alla fall.

4 kommentarer:

Moppen sa...

Självklart är det att vi vill se snygga ben i strumpbyxor! :-)
Det är nog ett fåtal män som vill bära detta kvinnliga plagg.
Men jag tittar på alla kvinnors ben, för att se vad hon har för strumpor, även knästrumpor.

LM sa...

Jag tror att det är en kombination av alla tre alternativ som du ger. Nylonstrumpor gör att benen blir snyggare & även sexigare i de flesta fall. Givetvis tycker människor om att titta på vackra saker. Jag tror även att en del män tittar på snygga strumpbyx-klädda ben för att de är avund-sjuka på dessa vackra ben.

Strumpbyxverkstan sa...

Man tittar ju på det man är intresserad av.
Om det finns ett avund? Ja, kanske.

Sbx sa...

Jag har använt strumpbyxor mycket som man men visar mig inte offentligt utom här hemma.Går jag ut tar jag jeans utanpå.Jag använder både vardagsstrumpbyxor och finare märken i enfärgade nylon i olika denier, matta,blanka och glansiga från 20 den upp till 70, ibland 15 den också.Tycker de är väldigt sköna och bekväma.Har det mesta i olika märken och modeller.