fredag 29 januari 2010

Obekvämt

Idag har jag haft ett par svarta 40 den strumpbyxor med lite stödfunktion. Det tycker jag är skönt när jag vet att jag ska stå still eller sitta still mycket under dagen. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte just dom här strumpbyxorna, men jag tror det var på Åhlens. Om det var resåren i midjan som vár för svag eller om det är så att benen kasar ner och drar ner grenen vet jag inte men dom hasade ner hela tiden. Jag hade ett fasligt rännande till toaletten för att dra upp strumpbyxorna, ända nerifrån och upp fram till lunch innan jag gav upp. Strumpbyxorna fick helt enkelt kasa ner och blev då helt klart obekväma. När jag tog av dom såg jag dessutom ett liet hål på dom så jag kunde slänga dom utan problem. Men det finns inget värre än strmpbyxor som inte sitter som dom ska. Då förstår jag alla dom föraktar detta plagg. I morgon blir det sanna mina ord ett annat par...

2 kommentarer:

LM sa...

Jag håller med fullt & helt att strumpbyxor som kasar ner är obekvämt.
Det finns ett sätt att minska problemet. Ha trosorna utanpå strumpbyxorna, typ som stålmannen & fantomen m.fl. Då hjälper trosorna till med att hålla uppe strumpbyxorna.

Mats@SFQ sa...

Mitt tips är att köpa en storlek större så du inte behöver sträcka dom så mycket.
Trevlig helg
/SFQ Calzessa