torsdag 25 augusti 2011

Test av DIM

Ja det tog inte lång tid innan jag var "tvungen" att testa mina nya DIM-strumpbyxor i 15den som jag köpte igår. (Se gårdagens blogginlägg) Som det är med alla riktigt tunna strumpbyxor i 15den och lägre så måste man vara väldigt försiktig när man tar på dom och DIMs 15den är inget undantag. Det kändes direkt när jag tog ut dom ur förpackningen att detta var ett par ömtåliga plagg. Jag hade dock gått upp tidigt i morse och rakat benen för att inte få obehagliga känningar från hårstrån. Dessutom hade jag smort in benen med en kräm för torr hud och lät den dra in ordentligt innan jag tog på strumpbyxorna. Det var nog smart.

Men trots den tunnheten så var det väldigt lätt att ta på strumpbyxan, men jag tog det försiktigt. Dom här strumpbyxorna är inga man bara kastar sig i. Den hela byxdelen gjorde det också lätt att sträcka upp strumpbyxan i grenen och den satt där den skulle hela dagen. Dock var grenmåttet lite lågt för att passa mig helt perfekt och inledningsvis fick jag känslan av att dom hela tiden var på väg ner. Men dom satt kvar som sagt.

Jag hade faktiskt räknat med att strumpbyxan skulle gå sönder så jag hade tagit med det extra paret jag köpte i väskan. Men dom höll! Dom visade lite spår av användande i hälen, men inte mer än väntat.

Den glansiga looken framhäver benen väldigt bra och på det hela är det här en strumpbyxa jag verkligen kan rekomendera om man bara kan ta att dom är lite låga i midjan.

Inga kommentarer: