torsdag 6 november 2008

Hur många?

Jag har nu under hösten gått och tittat mig omkring på stan och kunnat konstatera att det är en hel del kvinnor som bär strumpbyxor/tights. Oftast svarta och i högre deniertal så att de blir mer eller mindre täckande av benen. Det verkar ju vara den gängse modetrenden just nu. Det jag sett är ju kvinnor med kjol, klänning eller typ lång tunika så att benen syns. Men det är ju ändå svårt att veta hur vanligt det egentligen är att det bärs strumpbyxor. För många börjar nog använda tunna strumpbyxor under långbyxorna nu när det börjar bli lite kyligare ute. Det värmer tillräckligt när man är ute men det blir ändå inte heller för varmt när man sen går in. Senare under vinter blir det säkert mer naturligt med grövre strumpbyxor i bomull eller långkalsonger (väldigt osexigt) men dom måste man ju ta av sig när man kommer in, annars blir man ju kokt om benen. Jag pratade med en väninna, som inte direkt är någon "kjoltjejj", igår och det visade sig att hon alltid hade "nylonstrumpbyxor under långbyxorna när kvicksilvret var under noll". Som hon uttryckte saken. Hur gör ni som läser detta?

2 kommentarer:

Pantyh sa...

Använder strumpbyxor under byxorna när temperaturen ligger runt nollan.

Anonym sa...

Använder strumpbyxor under jeans året om bla för att det ger strumpbyxor som fått en reva på benet ett andra liv bara man stoppar maskan med tex nagellack så går det och eftersom 2 av 3 par brukar få maskor som sitter över fötterna. perfa tycker jag. Köper helst Vouge Basic som börjar bli hart när omöjliga att hitta om nån vet var man kan hitta Vouge så vore jag tacksam för svar för jag har inte hittat nåt annat märke som som ens kommer nära i passform livslägnd och framför allt sitter lika bra svårt detta.