måndag 3 november 2008

Mörkt ute!


Nu när höstmörkret sänker sig så är det skönt att dra på ett par strumpbyxor på morgonen. Jag vet inte men det är någor speciellt med hösten och strumpbyxor. Dom hör liksom ihop på något sätt. På sommaren är det för varmt med strumpbyxor och mitt i smällkalla vintern blir det lite dragit om benen med tunna strumpbyxor. Om man inte har dom under långbyxorna såklart, men det är ju inte riktigt samma sak.

Dagens val föll på ett par solbruna 15 den från Lindex. Sitter skönt och har bra passform. Särskilt med nyrakade ben från igår kväll. Lite svalt kanske med 15 den, men med stövlar utanpå blev det både skönt och snyggt. Det gäller ju att passa på att ha de lite tunnare strumpbyxorna så länge det går. Tunna strumpbyxor tycker jag annars är överlägset skönast i jämförelse med lite tjockare. Tids nog blir det utrymme för att använda både 40 och 60 den strumpbyxorna, även om jag "fuskade" lite härom veckan.

4 kommentarer:

Suzie sa...

Hej,
Kunde nästan ha skrivit detta själv. Håller med om allt här, och visst är det en härlig känsla att på de nyrakade benen dra på ett par tunna strumpbyxor.Ph Matignon har 30den som faktiskt är jättesnygga, speciellt i solbrun färg och med sandalettfot. Tyvärr lite dyra men perfekta om man (som jag) inte tycker om tjocka.
Men Du.....Vilka läckra skor, kanske lite för hög klack för mig, men skitsnygga är dom. Vad har Du till? kjol? klänning? färg?
Ska själv ha en silverfärgad kort klänning på lördag och våndas vilken färg på strumpbyxorna och skorna jag ska ha.

Kramisar
/Suzie

C sa...

Hej Suzie!
Tack för din rara kommentar. Det är precis sådant jag önskar få se här på min blogg om strumpbyxor.

Jag har nog helst kjol och blus/tröja. Färgen på kjolen beror lite på vad jag känner för. Har en hel del olika modeller och färger att välja på. I helgen ska jag på en fin fest så då blir det nog en svart klänning (har en helläcker) och svarta tunna strumpbyxor. Mmm kan knappt vänta...

Till din silverfärgade klänning skulle jag nog så här års välja ett par solbruna, lite blanka strumpbyxor och ett par svarta skor. Generellt ska man ju ha mörkare skor än vad man har strumpor. (Men för bildens skull blev det vita skor för att framhäva strumpbyxorna och inte skorna.) Dessutom bör du så här års ha hela skor och inte som på bilden sandaletter, som mest är till för sommarfesten.

Kram
C

PS!
Jag ställer gärna upp och hjälper dig med mer råd om vilka strumpbyxor du bör välja till vissa kläder. Sånt tycker jag är kul.

Suzie sa...

Hej C!
Lite trist att kalla Dig för C, men vad ska jag göra?
Hursomhelst tack för tipset, det blev en ilfärd i em till city för att köpa Vogue sensual touch, solbruna 20den (2par för säkerhets skull). Tycker efter tipset tidigare från Dig att de har de skönaste och snyggaste solbruna strumpbyxorna på marknaden för ett realistiskt pris (89,00 st).
Till dessa kommer jag att ha ett par svarta pumps med öppen tå och hyfsat hög klack. Är bara lite orolig att min klänning är ganska kort, men...va fanken.....det kan jag väl bjuda på.(Det är en axelbandslös ballongklänning som slutar långt ovanför knäna, men skitsnygg är den)
Berätta gärna om Din kväll i Din "lilla svarta"

Kram på Dig C...
/Suzie

Unknown sa...

Hej!
Eftersom du verkar vara något av en expert på området tänkte jag be dig om råd.

Jag skall på bröllop i slutet av februari och är inte så hemma på "klackskomarknaden". Jag har dock ett par, men de har en öppen tå. Liten, men dock öppen..

Min fråga är alltså om man kan ha strumpyxor på sig i skor med öppen tå?

Väldigt tacksam för hjälp!
Zandra