måndag 10 november 2008

I kortaste laget

Trenden med kortare och kortare överdel tar fart på allvar i höstmörkret. Idag såg jag en tjejj i 25-årsåldern med en lång vit skjorta med en tjockare tröja till. Undertill hade hon bara ett par halvtranspranta matta svarta strumpbyxor och min gissning var att det var ca 40 den, inte mer i alla fall. Förutom att det såg väldigt svalt ut så var det i lite väl kortast laget för hon visade nästan hela strumpbyxorna. Det är väl ok att ha ett par täckande tights och en längre tröja, men bara strumpbyxor, nja inget för mig i alla fall. Om strumpbyxorna är heltäckande är det väl kanske ingen skillnad som att gå i tights, men jag tror ändå det skulle kännas fel. Om jag går omkring hemma i bara strumpbyxor för att leta efter en passande kjol, eller klänning, så känner jag mig på något sätt lite naken. Men hon tycktes ju trivas och killarnas blickar var ju som fastnitade. Det var kanske det hon ville! För min personliga del har jag gärna strumpbyxor, men jag vill vara säker på att den övre regionen inte syns. Där går liksom min integritet på något vis. Jag tycker det kan vara väl så besvärligt att hålla ihop benen med en kjol som är kortare än till knäna när man sätter sig ner. Hon, tjejjen jag såg, satt ju knappt på skjortan ens...

1 kommentar:

Robban sa...

Det lät jätte läckert,jag skulle förmodligen svimmat av att få se henne,men tyvärr där jag bor skulle jag aldrig få uppleva en sån syn