tisdag 16 december 2008

Den perfekta nyansen?

Vad är egentligen en perfekt nyans på strumpbyxorna? Visst ska ett par fina strumpbyxor matcha kläderna, men något som jag annars gillar är att hitta ett par tunna (15, eller tom 10 den) strumpbyxor som perfekt matchar hudtonen. Så nära att det är svårt att urskilja om det är bara ben eller om det är nylonstrumpbyxor. Det är inte helt enkelt att hitta i strump- byxdjungeln och eftersom huden blir blekare mot vinterhelvåret är det en ständig "jakt" på den perfekta nyansen. Men när det är rätt nyans så tycker jag det är helläckert. Jag har fått ta emot en hel del blickar, oftast från män, där ögonen utstrålat frågan om det är nylonstrumpor eller barbent. Rätt kul tycker jag. Strumpbyxorna på bilden är inte helt perfekt, men bra nära.

Om du vill följa min blogg kan du anmäla det i rullistan till höger i den nya rutan som jag lagt upp för bloggintresserade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar strumpbyxor. Speciellt de med färg!

C sa...

Välkommen till min blogg om Strumpbyxor Maria! Visst är det ett härligt plagg. Lägg gärna in dig som bloggintresserad om du har lust. Ska spana in din blogg också.