torsdag 4 december 2008

Strumpbyxor till jul

Oj, nu var det ett tag sedan jag skrev, men det har varit så mycket annat de senaste dagarna. Men jag har ju inte slutat använda strumpbyxor för det!

Igår fick jag riktig julfrossa för första gången i år. Eftersom jag redan nu blivit bortbjuden till nyår, så började jag fundera på vad jag skulle ha på mig. Nyårsklänningen (svart knäkort och relativt snäv) var självklar och valet av strumpbyxor till den blir lika självklart. Svarta tunna med lite glitter. Medan nyårsvalet föll på plats så slog julen emot mig. Vad ska jag ha till jul? Jag har visserligen en fin röd "julklänning" man det har jag haft så ofta de senaste åren. Hittade en fin mörkgrå i garderoben som jag inte haft på ett tag. Satt jättebra, men vad ska jag ha för strumpbyxor till den? Svarta känns helfel och vilken beige nyans jag ska ha har jag ännu inte listat ut. Får ge mig ut i julhandeln och leta. På t.ex. Lindex och H&M är det bra att kika för det finns många olika nyanser att jämföra med. Jag får se om jag hittar ett klädesplagg i den mörkgrå färgen och får sen jämföra med olika strumpprover. Att välja strumpbyxor är alltså inte alltid så lätt minsann. Alla tips emottages annars tacksamt.

3 kommentarer:

Strumpbyxverkstan sa...

Till Mörkgrå klänning kan du med fördel ha röda strumpbyxor, en annan bra färg som inte används så mycket är lite mörkt grön. Mycket snyggt.

Strumpbyxverkstan sa...

jo..., en grej till. Strunta i glittret, ta tunna svarta strumpbyxor utan struktur 10-15 den. Satsa på en lite djärvare hälförstärkning, typ "Kuban" som är lite ögoninfallande. Till detta har du svarta klassiska pumps.
Oslagbart....!

C sa...

Tack för tipsen!

Jag vet inte om ett par röda strumpbyxor är min grej just till jul/nyårskläderna. Det blir nog ett par klassiska tunna (15 den)svarta. Svarta pumps med lite hög klack till det är inte fel.