måndag 15 december 2008

Stay ups

Var på julbord med några gamla jobbarkompisar i helgen. Eftersom jag visste att det skulle bli varm (trång lokal med mycket folk) var jag rädd att det skulle bli på tok för varmt med strumpbyxor. Jag tog upp dilemmat med en väninna dagen innan och hon sa direkt: "men ta stay ups istället". Tyvärr har jag inte haft någon bra erfarenhet av stay ups. Dom glider alltid ner och är inte lika sköna som strumpbyxor. På tips från min väninna införskaffade jag i alla fall ett par solbruna (vad annars) stay ups på Lindex, och tänkte att jag får väl gå på toaletten och dra upp dom om det behövs.
När jag satt på sängkanten och drog på dom försiktigt (det var tunna 15 den) över mina nyrakade ben så kändes dom faktiskt helt ok. Och döm om min förvåning när dom satt uppe hela kvällen utan att jag behövde rätta till dom. Och dom höll! Dessutom gjorde dom sitt jobb så att det inte blev för varmt runt trosorna. Kanske ska satsa på ett par svarta stay ups till nyår?

2 kommentarer:

Strumpbyxverkstan sa...

Nä, inga Stayups...!

Moppen sa...

Min fru använder både strumpbyxor och stay ups. Jag tycker båda plaggen är sexiga och praktiska.
Frun använder även stay ups när hon har jeans.
Frugan använder stay ups i olika färger.