onsdag 17 december 2008

Dom håller än!

Jag skrev i somras att jag köpt ett trepack strumpbyxor för tio kronor. Det var 20 den ljusbeiga i crepenylon som jag köpte på Coop. Min tanke var att se hur länge ett par så billiga strumpbyxor egentligen håller. Nu när jag skulle klä på mig idag hittade jag ett par av dom i byrålådan, och kunde inte låta bli att prova dom igen. Så jag har dom på mig nu när jag skriver och har för avsikt att ha dom hela dagen. Jag har nog sammanlagt haft dom minst tio gånger, och det är bara ett par som gått sönder. Dom är tvättade och använda hela dagar som vardagsstrumpbyxor. Jag hade nog trott att dom skulle tagit slut betydligt fortare, men tji fick jag. Ett annat bekymmer jag trott skulle uppstå var elastisiteten i garnet. Visserligen har strumpbyxorna mindre spänst än ett par nyköpta med lycra, men det är helt ok. Resåren i midjan gör sitt jobb riktigt bra faktiskt. Sammanfattningsvis är det nog så att det inte finns mer prisvärda strumpbyxor att få tag på. Det är mindre än 30 öre per par och tillfälle jag använt dom. Visst, dom är inte lika snygga som ett par från Lindex eller något fashion-märke för 119 kr paret, men som vardagsstrumpbyxor är det oslagbart. Dom billiga är tillräckligt snygga för mitt vidkommande i alla fall.

2 kommentarer:

Strumpbyxverkstan sa...

Låter bra det där, det var ju verkligen value for money. Vardagsstrumpbyxor är de som är mest intressanta att följa upp. Det är ju den oansenliga vardagsstrumpbyxan som gör de hårdaste jobben.
Vad är det för förstärkningar på den där strumpbyxan?

C sa...

Det är endast tåförstärkning och tjockare garn i byxdelen.