fredag 23 januari 2009

Det är praktiskt!

Visst är strumpbyxor ett praktiskt plagg. Frihetskänslan med kjol kan bevaras under hela året genom ett par strumpbyxor. Jag vet att det finns dom som tycker att strumpbyxor känns instängt och besvärligt, men jag är av den absoluta motsatsen. Ett par vanliga byxor typ jeans som hänger och slänger runt benen är knappast praktiskt. (Inte skönt heller för den deklen.) Strumpbyxor ger benen ett extra lager, och när strumpbyxorna väl är på plats så märks dom ju knappt. Visst är det ibland lite trixigt att ta på sig särskilt om det är ett par riktigt tunna strumpbyxor som måste hanteras varsamt. Men det uppvägs av resultatet när det är klart. Man slipper också en massa knappar och dragkedjor. På toa är det bara att dra ner strumpbyxorna och trosor en bit och sedan sätta sig. Trosorna skulle ju ner i alla fall, så vad något eventuellt opraktiskt skulle ligga någonstans det vet jag inte.

3 kommentarer:

leffe sa...

Det måste vara underbart att kunna använda kjol vilken skön känsla.
Har provat det själv och skulle jag ha möjlighet skulle nog jag ha kjol och strumpbyxor varje till höga skinnstövlar.
Jag får dock nöja mig med strumpbyxor under jeansen.

Erika sa...

Hej,
Riktigt härligt med din blogg. Jag är en kvinna på 51 år. jag använder strumpbyxor året om vinter som sommar, alltid kjol - klänning (även på fritiden..nästan) eftersom mitt arbete så kräver. Nu är det ingen belastning att bära strumpbyxor eftersom jag älskar detta härliga praktiska plagg. Mina favoriter är solbrun 40 den stödstrumbyxa, twilfit eller Åhlens, tycker dessa är suveräna. på sommaren är det kul att sitta på någon uteservering och dricak vin, låta ena fotens pupms hänga i stortån och blotta nylonfoten och samtidigt se hur karlarna snegalr och suktar, KUL!
Fortsätt med din härliga blogg!
Hälsar
Erika

C sa...

Hej Erika!

Tack för dina glada synpunkter. Visst är det härligt att sitta på någon uteservering i vårsolen och känna de första solstrålarna värma nylonbenen.
Vad härligt att du också gillar Åhlens 40 den stödstrumpbyxor. Jag tycker precis som du att de är helt suveräna. Sitter bra och är snygga. Tåliga dessutom. Har inte provar Twilfits än, men de verkar ju också bra. Tack för tipset.

C