söndag 14 mars 2010

Fin till kvällen

Idag har det varit ett underbart väder. Strålande sol, men ändå lite kyligt på något vis. Och framförallt lite blåsigt. Så vad tar man på sig? Kjol kändes inte riktigt aktuellt för en långpromenad. Det blev svarta tights (alltså lite tightare byxor med lite vidd nertill - med andra ord inte strumpbyxor!) Men direkt när jag stack ut näsan så kändes det allt för kallt med tightsen. Vad göra? In och dra på ett par tunna strumpbyxor under tightsen. Perfekt! Skönt, smidigt och varmt på samma gång.

Nu ikväll ska vi iväg på en släktings 60-års uppvaktning, så nu efter en uppfräschande dusch och tilhörande rakning av benen så ska jag dra på ett par blanka svarta 15 den strumpbyxor från Åhlens. Till det blir det en svart kjol och vit blus med lite rosa i. På väg till uppvaktningen svarta stövlar och jag tar med ett par svarta högklackade (givetvis med hel fot)att ha inomhus sen. Det blir bra! Jag kommer att njuta varje minut i mina sköna tunna strumpbyxor.

Inga kommentarer: