onsdag 17 mars 2010

Fler symboler

Här har jag samlat ytterligare några strumpbyxsymboler som kan förkomma på förpackningar:


Längst till vänster är strumpbyxor med förstärkt byxdel. Det finns ofta på basstrumpbyxor (vardagsstrumpbyxor). Förstärkningen gör dom tåligare för slitage mot tex kjolens innertyg. Om du är en person som ofta går och drar upp strumpbyxorna kan förstärkt byxdel vara bra. I mitten har strumpbyxan grenförstärkning och bred resår i midjan. Detta gör att strumpbyxan får bättre passform i grenen och sitter uppe bättre. Längst till höger är helt släta strumpbyxor utan någon som helst förstärkning. De är bra till riktigt kort kjol och klänning. Ingen förstärkningskant som irriterande sticker fram under kjolen - dyker upp framförallt när man sätter sig ner. De har heller ingen grenkil eler förstärkning i grenen. Lite ömtåligare alltså.

Om man ska ha grenkil eller inte är givetvis en smaksak, men det är viktigt att strumpbyxan sitter bra just här. Jag tycker att det inte finns värre än att byxdelen "skaver" och sitter obekvämt i grenen.

1 kommentar:

K sa...

Hej, jag är en riktig strumpbyxor älskare, jag undrar om jag skulle kunna få dina strumpbyxor som du inte använder lr ska slänga :))))