onsdag 27 augusti 2008

Dagens strumpbyxor!

Idag föll valet först på Lindex 15 den sandfärgade. Jag tyckte nog att det var lite varmt ute fortfarande så det fick bli ett par riktigt tunna. 20 den strumpbyxor ger på något sätt en bättre känsla för strumpbyxan, men är det varmt så känns det bättre med lite tunnare.
Men när jag drog på högerbenet så såg jag till min förfäran att de hade gått sönder. Något som jag inte upptäckt när jag tog av dom förra gången. Det var bara att ta av dom och slänga dom. Men till min stora glädje fanns ett par likadana fast solbruna i lådan - i ouppackad förpackning. Var extra försiktig vid påtagningen och kunde bara konstatera när jag var klar att de satt bra som vanligt. Perfekt passform under grenen och ingen tendens till att glida ner någon stans. Underbara strumpbyxor helt enkelt! Jag blev också väldigt nöjd med att det blev just solbruna, för det liksom passade bättre till den från i somras i övrigt solbruna kroppen. De lite glittriga strumpbyxklädda benen gjorde sig väldigt fint med de från igår kväll nyrakade benen. Den solbruna färgen har på något sätt också en större möjlighet att "förlåta" ojämneter på benen. De blir liksom rakare och slätare på något vis än med andra färgtoner. Beundrade mig själv en stund i spegeln innan jag satte på mig kjolen.

3 kommentarer:

Robban sa...

Håller med dej,solbruna eller hudfärgade är såå grymt snyggt och dom ska va så tunna att man knappt kan ana dom...mums;)

Strumpbyxverkstan sa...

Solbrunt, mellan och ljusbeige är de bästa valet, stilrent.

snart sa...

För oss som är lite blygare är transparanta ( de riktigt genomskinliga garnen) ett bra val