fredag 28 maj 2010

Dagens bästa stund

Dagens bästa stund är när jag sitter på sängkanten och tar på mig mina strumpbyxor på morgonen. Jag vet inte varför, men på något sätt blir först då en hel människa. Det bästa är ett par helt nya strumpbyxor som man tar upp ur förpackningen, drar försiktigt i benen för att aktivera garnet och sedan rullar upp ett ben på handen. Försiktigt drar över ena foten och börja täcka benet. Sedan samma sak med den andra foten och benet. Det hela avslutas med attt stående dra upp över låren och uppåt för att till slut fått in hela underkroppen i strumpbyxan. Rätta till så att det sitter bra över tår och i grenen. Strumpbyxan är på plats känner jag en underbar tillfredställelse. Jag vet inte varför men det är bara så skönt med ett par tunna strumpbyxor på benen. Innan jag ska iväg kan jag strosa runt hemma i bara strumpbyxorna och en topp. Likadant på kvällen när jag kommer hem har jag gärna strumpbyxorna utan kjol.

Med strumpbyxor blir välmående hela jag, och skulle inte kunna tänka mig en dag utan. En del riktigt heta sommardagar går det helt enkelt inte, men då får man längta till hösten...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Vill bara säga att det riktigt nice att du som kvinna tycker om o älskar använda strumpbyxor!
Hoppas oxå kunna hitta någon tjej som gör ,men så länge får ja nöja mig med din fantastiska blogg!
Mer bilder av dina nylonklädda ben hade vart uppskattat;)
Mvh din fan

Henri sa...

Hej!
Ja, det där låter vackert. Och som man kan jag bli avundsjuk, våra kläder är ju normalt tråkigare i flera avseenden, tror jag. När jag är ensam så kan jag göra det du beskriver också. Vill inte genera familjen med detta, trots att de vet och inte har något emot mina stödstrumpor eller strumpbyxor för värme. (Det har vi rett ut.)
Jag upptäckte plaggen genom stödstrumpbyxor som jag av medicinska skäl började använda. Jag ser heller inga skäl till att forcera fram nya beteenden för oss män. Det ska vara något så när naturligt tycker jag.
Men det är ju otroliga plagg det här, ta bara ett exempel i svampskogen, tunna strumpbyxor under byxor som skydd mot fästingar! Då kan man i lugn och ro åtminstone säkra halva kroppen. Jag fick Borrelia för några år sedan, då skulle jag vetat...

Anonym sa...

När jag kommer hem tar jag på mig strumpbyxor eller och höfthållare, helt härligt att se fram till för dagen. Att jag är kille kan ju knappast möta något hinder.