måndag 31 maj 2010

Höstplaner

Inför hösten ska jag investera i lite fler strumpbyxor med läckra färger. Bara svart och beige känns liksom lite tunt om man vill synas numer. Jag har ju visserligen ett par knallila strumpbyxor i lådan, men det kan kanske finnas lite med mönster och så. Får gå ut och kika i butikerna. Tyvärr är ju många strumpbyxor i häftiga mönster rätt tjocka, alltså höga deniertal, typ 60 eller mer. Så det blir nog för varmt nu, men i höst kan det ju bli annat. Fast längta till hösten känns väl lite fel nu. Fast för strumpbyxälskare är det ju höjdarårstiden. I sommar får det allt bli tunna beiga. Det är inte fy skam det heller...

5 kommentarer:

Tarl Field sa...

Visserligen använder jag inte strumpbyxor eftersom jag är en kille...skratt. Men seriöst så tycker jag att tjejers ben ser vackrare ut i strumpbyxor. Spelar ingen roll om dom är tunna eller lite tjockare. Dock tycker jag att dagens mode gör det svårt för tjejer att använda strumpbyxor som ett moderiktigt plagg. Men fram med benen flickor/tjejer och kvinnor. Tycker ni ser vackra ut i era nylonklädda ben.

C sa...

Kul att ha dig på min blogg. Alla med intresse för strumpbyxor är välkomna. Berätta gärna vad det är som gör att strumpbyxklädda ben är vackra. Är det färgen? Hur tycker du att modet ska vara för att det ska passa strumpbyxor? Vore intressant att höra en mans uppfattning i frågan.
En kul fråga bara - hur hittade du min blogg?

Tarl Field sa...

Ja enkelt förklarat så har jag väl alltid gillat jämnheten och möjligheten för tjejer att kunna ändra färg på benen utan att egentligen göra det. Samt att jag delade mitt liv med en tjej som hade strumpbyxor på sig nästan 24 timmar om dygnet sommar som vinter. Lite svårt att inte gilla det när man hade henne liggande mot en med endast tunn nylon mellan mig och henne...ler

Och jag sökte faktiskt på ordet strumpbyxor för skojs skull på bloggar.

LM sa...

Jag som trodde att jag var ensam om att ha strumpbyxor på mig dag som natt året om.

Tarl Field sa...

Som jag sa hon höll på med ballet och jazzdans så hon använda det mycket på grund av det men hon gillade att ha även lite mer täckande på sommaren tillsammans med hotpants ovanpå för hon gillade att visa upp sina ben.

Och LM det är nog fler än du och hon som sover i strumpbyxor men dom erkänner det inte.

Kram