onsdag 26 maj 2010

Villrådighet

I morse när jag drog ut byrålådan med strumpor och strumpbyxor blev jag alldeles villrådig. Normalt har jag rätt klart för mig vilka strumpbyxor jag vill ha, men i morse var det en enorm osäkerhet. Skulle jag ta ett par favoriter - beiga 20 den från Lindex som sitter så himla bra, eller ett par mer solbruna (som jag tror jag köpt på H&M en gång i tiden)? Eller varför inte svarta för en gång skull. Ju mer jag tvekade desto villrådigare blev jag. Så hade jag bestämt mig - dom solbruna! Satte mig på sängen för att ta på dom. Fast det är ju klart - ett par svarta kan vara rätt läckert till den nya svarta kjolen som sitter så himla bra. Tillbaka till lådan och grabbade tag i dom svarta. Fast ska man inte gå på sitt första intryck??? Så där höll jag på. Nåja - det slutade med dom svarta. Ett par svarta lite glansiga 20 den från Lindex. Sitter bra dom också. Har haft på dom hela dagen utan problem, fast snart är det läggdags och då åker dom ju av. Men vad ska jag ha i morgon...

3 kommentarer:

LM sa...

Varför ska strumpbyxorna av bara för att det är läggdags?

C sa...

Har väl aldrig sovit med strumpbyxor och det verkar lite underligt måste jag säga. Men eftersom du tar upp det så måste jag väl prova!!! För det är klart att det går väl att sova med strumpbycxor på. Men då blir det ju inget mysigt att ta på sig på morgonen... Sover du med strumpbyxor??? Blir det inte obekvämt?

LM sa...

JA det gör jag. Varför skulle det vara obekvämt? Strumpbyxor är så kollosalt sköna att ha på sig.