måndag 24 maj 2010

Spaningen

Under minisemestern i Stockholm under helgen kunde jag glatt konstatera att det var många kvinnor med nylonklädda ben på stan. Det är nog trenden med dom svarta tjocka strumpbyxorna som fortsatt men nu i varmare tider har de bytts mot tunnare. Svarta och tunna leggings (alltså strumpbyxor utan fot) är populärt, även om jag inte riktigt sett vitsen själv. Särskilt märkligt blir det när vederbörande tar på sig ett par strumpor av helt annan sort och färg.

En annan spaning var att en hel del gett upp strumpbyxan och gick barbenta istället. Samtidigt som en och annan fortfarande hade stövlarna på!!! Till min glädje kunde jag dock se många med tunna beiga strumpbyxor, vilka tycks vara på väg tillbaka. Särskilt bland unga kvinnor. Det är ju den klassiska strumpbyxfärgen som det tycks finnas oändligt med varianter och nyanser på. Lite tunnare och med lycra för glansigheten gör dom oslagbara för att framhäva benens karraktär och former. Kan inte bli bättre...

2 kommentarer:

LM sa...

Jag har ingen som helst förståelse varför man skulle vilja gå barbent utan strumpbyxor. Det är samma sak med att gå barfota när man kan ha ett par strumpbyxor på sig.

C sa...

Barbent känns bara naket tycker jag personligen.