fredag 20 maj 2011

Strumpbyxor i sommar

Visst är vi många som längtar till sommaren med solsken och bara ben. Men jag vill verkligen slå ett slag för riktigt tunna strumpbyxor, typ 10 den. Jag vet att jag tagit upp det tidigare i bloggen, men det känns som att det är dags igen. En riktig favorit för mig är Lindex Invisible 10 den. Dom finns i färgerna "sand" och "powder". Den senare är ljusare beige i nyansen, och dom är verkligen osynliga. Lindex 10 den kostar ca 60kr paret, och som med alla riktigt tunna strumpbyxor så måste man vara ordentligt försiktig vid påtagninge och användning - dom går lätt sönder! Nyrakade ben är ett också ett hett tips. Men varför strumpbyxor på sommaren? Min främsta anledning är att tunna strumpbyxor gör att benen ser blankare, jämnare, slankare och finare ut. Inte att ha varje dag kanske, men även på sommaren vill man väl kunna vara fin - eller hur.
Lindex Shop Online - 10 DEN, Strumpbyxa
Klicka på strumpbyxpaketet ovan så kommer du direkt till Lindex hemsida.

4 kommentarer:

snart sa...

Strumpbyxor är inte bara skönt och värmande, de håller också fästingarna borta från benen. Kanske rent av bättre än enbart långbyxor där kan fästingarna krypa upp längs sockarna.

per sa...

Provade de tunna strumpbyxorna du pushade för, riktigt skönt att få dem på sig. En sval känsla över hela benen. Skulle vilja använda dem oftare till typ shorts skulle bli riktigt bra. Kanske jag vågar mig ut i den utstyrseln lite längre fram i sommar.

Anonym sa...

Och det finns ännu tunnare ner till 6 denier har jag sett :-) även som stayup. Perfekt!
Kolla tex på http://se.calzessa.com/list/sommarstrumpor

Håkan Preiholt sa...

Det är klart att du ska våga att ha strumpbyxor med shortsen exempelvis. Jag lovar det är ingen som bryr sig. Det är överreklamerat att man skulle bli intressant på något vis bara för att man har strumpbyxor på sig officiellt så att säga. Jag råkar känna till det ganska bra eftersom jag är i modebranschen