torsdag 18 september 2008

Control top

Som jag tidigare tagit upp kommer strumpbyxor numer i alla tänkbara färger och mönster. Som om valet där inte var nog så finns det ju även en mängd extra att tänka på. Som t.ex. om det ska vara tå och fotförstärkning, grenkil, lite stöd för magen, eller tom på hela benet - ja som sagt djungeln är stor där ute.
Ett bra tips för alla som med åren blir lite rundare, tex efter barnafödande, så är det superbra med byxdel som håller åt. S.k. control top. Första gången jag tesade det kändes det lite märkligt men efter ett tag så var det helt naturligt och faktiskt rätt skönt. För finns det något värre än strumpbyxor som krullar ner sig under kjolen eller klänningen? Att behöva springa iväg under festen till toaletten och rätta till strumpbyxorna titt och tätt kan man faktsikt vara utan. Det slipper jag gärna. Då är control top faktiskt suveränt, särskilt om den har en bred linning i midjan. Control top-delen är oftast stickad i grövre garn och har därmed också bättre hållbarehet. Nackdelen är väl att de är oftast lite dyrare än vanliga strumpbyxor och att det kan bli lite varmare runt underkroppen. Har du aldrig provat control top så är mitt starka tips att du gör det. Du blir inte besviken om du är lite rundnätt.
Nu kommer jag att ta ett litet uppehåll i bloggandet. Det är möjligt att det dyker upp ett och annat inlägg, men annars är jag tillbaka i slutet av oktober. Men fortsätt gärna med att skicka in kommentarer och så. Det är jättekul att läsa vad alla ni där ute tycker.


Inga kommentarer: