fredag 12 september 2008

Strumpbyxtips

I morse visste jag precis vilka strumpbyxor jag ville ha. Har ett par från Lindex som jag bara älskar. 15 den och blanka med färgen "sand". Men när jag skulle ta på dom upptäckte jag ett litet hål framme vid tårna förmodligen beroende på att skorna jag hade haft skaft emot. Och eftersom jag inte hade fler par av den sorten och det fanns risk för att en rejäl maska skulle gå upp så var det bara att ta fram "reparationsasken". (Det finns förresten inget fulare än trasiga strumpbyxor.) "Reparationsasken" är min burk med nagellack, och med ett fint påstruken lager av genomskinlig nagellack så - vips är strumpbyxan lagad. Påstrykning sker enklast när strumpbyxan sitter på plats och två lager är att rekommendera. Det här tricket fungerar bäst på små hål och på ställen där det inte syns. För det blir ju ett litet "märke" av den stelnade nagellacken som inte är så snyggt. Det går även att tvätta lagningen om man är lite snål och inte vill köpa nya strumpbyxor.

1 kommentar:

snart sa...

Var tar alla sköna strumpbyxor vägen ?
Jag saknar "La Mote Active support", 40den som sitter så fantastiskt skönt och gör underverk mot "trötta ben". Den svarta nyansen var verkligen snygg och inte alls så
täckande som deniertalet antyder.
Men den syns inte längre på butikshyllorna.
Någon som vet var de har tagit vägen, eller kan tipsa om ersättning ?