måndag 1 september 2008

Köpa strumpbyxor

Jag läste någonstans att köpa ett par bra strumpbyxor kan vara lika svårt som att hitta ett par bra skor. Men jag tror ibland att det kan vara svårare med strumpbyxor. Det går ju inte att prova i affären, och knappast be expididen ta fram en annan storlek. Men likheten finns -Strumpbyxor ska förutom vara i rätt storlek, ha bra passform, se snygga ut och inte minst kännas sköna. Det gäller att prova sig fram helt enkelt. Men jag är hela tiden nyfiken på att prova nya modeller så i byrålådan ligger det många olika och det är ibland svårt att komma ihåg var jag köpte alla. Som i morse t.ex. så hittade jag ett par som låg längre bak i lådan. Ett par ljus beiga, blanka, och jag tror det var 20 den. När dom väl kom på så satt dom perfekt. Och supersköna dessutom. Men var i herrans namn köpte jag dom? Var det på Åhlens eller Lindex? Eller möjligen H&M?
Ett knep som jag ska börja med är att spara en bit av förpackningen och fästa den biten med ett plastgem på linningen till strumpbyxan. Jag har tänkt det länge men aldrig kommit till skott riktigt. Men eftersom det fortfarande retar mig lite var jag köpt strumpbyxorna jag har idag så får jag nog ta tag i det där. För om dom går sönder - och de gör de ju förr eller senare, så vore det bra att veta var jag kan få tag på ett par till.

2 kommentarer:

Strumpbyxverkstan sa...

Jag brukar spara asken, men i bland funkar ju inte det heller. Gem i resåren var ett bra knep

snart sa...

Hinner du köpa flera än du förbrukar ? Jag tycker mest det är tomt i lådan när jag kikar ..