måndag 8 september 2008

Dyrt eller billigt?


Idag tog jag på mig ett par av dom där riktigt billiga ljusbeiga strumpbyxorna jag köpte för en tid sedan. Tre par för 10kr! Efter att jag använder dom nu för tredje gången och har tvättat dom två gånger kan jag konstatera att dom börjar tappa rejält i form och spänst. Så är det istället värt att sats på liet dyrare strumpbyxor? För priset av ett par Vouge får man nästan 30 par av den billiga sorten. Nu var dom ju på rea, men även om man får 10 par billiga för priset av ett par lite finare så blir det mer ekonomiskt lönsamt. Men känslan av ett par lite finare som sitter så himla bra och skönt ska inte föraktas. På fest är det i alla fall ingen tvekan om vad som gäller. De billiga är ju nästan att betrakta som engångsstrumpbyxor, så svaret kanske ligger i att för vardagsbruk gäller det att köpa något som är billigt men ändå tillräckligt hållbart, typ La Mote eller Norlyn för ca 30 kr paret. För även dyra strumpbyxor går sönder förr eller senare :-(

Såg förresten på en TV-kanal igår från en modevisning i London. Jag kunde glatt konstatera att strumpbyxor är hett i modevärlden just nu. Det förekom beiga, tunna blanka i rätt stor omfattning, men det var ändå de täckande varianterna som dominerade. Röda, blå, lila, grå och givervis svarta i höga deniertal fanns på nästan alla ben som passerade förbi. Kul! Byxor eller bara ben är tydligen ute i höst.

3 kommentarer:

snart sa...

Jag kan varmt rekommendera H&M 2-pack, man får 2 par välsittande för 50 kronor.

C sa...

Tack för tipset. Får väl ta en sväng till H&M.

Anonym sa...

Du påpekar att man får 30 par lågpris strumpor för ett par vouge det är 30 som oftast inte går att få att sitta bekvämt och börjar säcka vid knäna efter en timme och blir noppiga efter en dag och går sönder för ingenting Sen undrar jag var du hittar 30 par för 59kr som är vad ett par Vouge Basic 20den kostar och är ovanlgt tåliga för att vara nylon strumpor och man gärna har på sig en hel dag utan att behöva dra upp dom efter som dom behåller formen dag efter dag bara man blöter upp dom i ljumet vatten varje kväll så.