onsdag 10 september 2008

Höga deniertal.

Idag var det litte ruggigt ute när jag först tittade ut. Jag brukar alltid ta en titt på vädret för att sedan bestämma vilka strumpbyxor jag ska ha. Dvs tunna eller ett par med högre deniertal. Fördelen med dom nu så populära täckande strumpbyxorna i typ 60 den är att dom håller mycket bättre. Visst är dom dyra ibland, men som sagt dom håller... Åhlens och Lindex har ett bra sortiment av lite tjockare strumpbyxor. Vilken tjocklek man sen väljer beror ju naturligtvis på hur transparanta man vill att dom ska vara.
En annan fördel med strumpbyxor med lite högre deniertal är att dom blir varmare. Framåt vintern har jag ofta ett par 60 den, eller högre, under långbyxor. Blir det ännu kallare så kommer även strumpbyxor i bomull i fram. Dom är ju inte lika sköna som nylonstrumpbyxor, men frysa vill jag inte göra. En liten nackdel med strumpbyxor i högre deniertal är att det nästan uteslutande blir i mörka färger. Jag har ju annars mest beiga i olika nyanser och beiga strumpbyxor i höga deniertal ser väldigt konstrigt ut. Det passar bara på konståkning.

Så idag blev det, även om det var lite svalt ute, ändå på ett par 20 den av typen vardagsstrumpbyxor. Det är snyggast - och skönast än så länge!

2 kommentarer:

Suzie sa...

Hej,

Liten nackdel dock vid användande av tjocka strumpbyxor under vanliga byxor är ju att det blir så in i bänken varmt inomhus. Däremot till en lite längre kjol och stövlar funkar ju bra på vintern. Förresten så köpte jag idag de vogue Du använde förra veckan, (Du borde få provision). Ska ha dom i morgon till en kort grårandig kjol.
I dag har jag faktiskt 30den Ph Matignon.

Ha det rigtigt bra
Kram

C sa...

Provision? Nä, det räcker med att du skriver en kommentar då och då på min blogg :-)
Det låter som att du har ett par sköna strumpbyxor även idag. Grattis!