måndag 2 februari 2009

Dom ger värme!

Att strumpbyxor är ett värmande plagg har ca 30% av alla som svarat på enkäten tyckt. Så det verkar vara en av de största anledningarna till att ni som läser den här bloggen använder strumpbyxor. Jag tror nog att det är så i allmänhet också. Så här i kyliga vintertider är ju ett par strumpbyxor bara ett måste om man vill ha kjol. Fördelen med plagget strumpbyxor är ju att det finns i en sån uppsjö med varianter och tjocklekar (denier). Allt från tjockare i bomull till riktigt tunna i nylon. De senare är väl kanske inte direkt varmt till kjolen när det är många minusgrader men med stövlar och en kappa till så går det riktigt bra tycker jag. Det drar lite om knäna bara, men det får man väl ta :-) Alternativet barbent är ju knappast aktuellt i alla fall. Modet nu är ju tjockare och mörka garner så då passar ju den kallare årstiden bra att visa upp benen i dessa plagg.

Om kjol känns för kallt så är strumpbyxor perfekt att ha under långbyxorna. För alla varianter på denier gör att det går att anpassa till rådande utomhusförhållanden. När jag har långbyxor på vintern har jag alltid tunna nylonstrumpbyxor under. Dom behöver man inte ta av sig när man kommer inomhus som man måste göra med ett par av bomull. Ett tips så här i sportlovstider är att ha tunna nylonstrumpbyxor under tightsen eller långkalsongerna i skidbacken. Konstmaterial närmast kroppen gör att fukten från kroppen leds ut men värmen behålls. Perfekt i en kall lift. Strumpbyxor är vinterplagget nummer ett, helt klart.

Mina strumpbyxor idag är ett par beiga 25 den semi shine från Lindex. Snygg och skön strumpbyxa som sitter bra, men tyvärr är lite dyr.

2 kommentarer:

Moppen sa...

Hejsan
Skulle vilja ge dej lite förslag att skriva om, men skulle vilja maila de till dej

C sa...

Hej!

Visst kan maila direkt till mig. strmpbx@hotmail.com

C