måndag 16 februari 2009

Mysiga stunder inomhus

Som jag skrivit om tidigare så uppskattar jag verkligen strumpbyxan som ett mysplagg. Så här i vintermörkret är det nästan helt oslagbart att när man kommer hem sätta på en kort kjol och bara låta benen få röra sig fritt med ett par strumpbyxor på. Varmt och skönt och samtidigt påklätt, men ändå frihtskänslan av att nästan vara naken om benen. Finns det något bättre? Jag längtar redan till våren för att få känna de första solstrålarna tränga genom strumpbyxorna till de korta kjolarna och värma upp benen. Men tills dess får jag mysa inomhus.

Nu till helgen ska vi iväg på en födelsedags-uppvaktning hos goda vänner. Jag får se vad jag tar på mig då. Har ju en hel vecka på mig att bestämma mig, men strumpbyxorna är redan valda. Ett par supersköna Lindex 15 den. Får se vad det blir till som sagt. Lite konstigt är det att först bestämma vilka strumpbyxor man ska ha och sedan resten av kläderna. Men är man strumpbyxfreak så är man...






2 kommentarer:

Pantyh sa...

Tänk att få dela sit liv med en kvinna som du. Strumpbyxor dagligen vilken lycka för din man. Fast kanske inte uppskattar det lika mycket som en strumpbyxefreek som jag skulle göra. Min sambo har på sig strumpbyxor ibland då är det julafton för mig. Själv använder jag strumpbyxor oftare än vad hon gör. Hon har inga problem med att jag anväder så länge det ingen annan ser.

Strumpbyxverkstan sa...

Fler borde ha Strumpbyxan som bas när det gäller val av kläder.