onsdag 4 februari 2009

Stödstrumpbyxor

Stödstrumpbyxor är inte bara för gamla tanter med svullna ben utan är faktiskt ett bra plagg för den som tex har ett jobb där man står eller sitter stilla länge. Eftersom jag ska sitta still mycket i jobbet idag så har jag valt att ha ett par pärlvita 40 den stödstrumpbyxor från Peavey. På flygresor är det också oslagbart eftersom stödfunktionen hjälper till att hålla igång blodcirkulationen. I värsta fall kan det vid längre flygresor bildas blodproppar i benen då man sitter sitt med benen länge.

Första gången jag skulle använda stödstrumpbyxor undrade jag hur i herrans namn jag skulle komma i dom. Dom var ju så trånga. Det är lite speciell teknik att ta på dom, och tar lite tid, men när dom väl sitter på så är det perfekt. Sitter som påklistrade men utan att kännas trångt. Konstigt nog. Stödstrumpbyxor är normalt hårdare stickade runt fotleden och en bit upp och därefter gradvis avtagande stöd. De finna i alla möjliga grader av hårdhet, men jag rekomenderar att börja med de som har lätt stöd, tex Lindex eller Åhlens 40 den. Den enda nackdelen jag kan komma på med stödstrumpbyxor är att det ibland känns som dom glider ner över rumpan, och då beror det oftast på att jag har slarvat med passformen i grenen.

Om du aldrig har provat stödstrumpbyxor så ge det en chans och testa. Börja på nästa flygresa så har du en ursäkt.

3 kommentarer:

Moppen sa...

Hej C
Du får gärna skriva ut var du även köpt de. De ser snygga ut!

*Hoppas att bilden går att förstora*

Kram

C sa...

Jag har köpt dom på internet: www.hotlegsusa.com Runt tio US dollar tror jag dom kostade. Det var ett tag sedan så jag vet inte om det priset gäller eller ens om modellen finns kvar, men du kan ju kolla.

Henri sa...

Stödstrumpbyxor kan vara otroligt vitaliserande, för män också. Rekommenderas varmt! Det kan ta lite tid att lära sig bara, men ge inte upp om ni är nya i ämnet. Hela stödstrumpbyxor är också vitsigare än bara knästrumpor för män, knästrumpor för män känns så ursvenskt lagom också, vi får ju inte gå för långt...

Men det finns stödknästrumpor för män som också är fantastiska, Solidea Relax Unisex t.ex.