tisdag 3 februari 2009

Känner mig kvinnligare!

Ungefär 20% av de som svarat på enkäten säger att ett par strumpbyxor på benen får dom att känna sig kvinnligare. Fina strumpbyxor som framhäver de kvinnliga formerna på benen får väl vem som helst att känna sig kvinnlig. Som framkommit av en del av er som skrivit inlägg så får ju ett par snygga kvinnoben många karlar att vända sig om och kika lite extra. Och det är väl inte så dumt? Ett par läckra strumpbyxor förhöjer ju det intrycket, helt klart tydligen. Tillsammans med kjol och ett par högklackade skor blir det sedan oslagbart. Fint och kvinnligt ska det va!

En intressant sak i undersökningen är att om man tittar på vilka som besöker den här bloggen så är majoriteten män. Jag har inga problem med det, tvärtom, men det är fler som anger att dom känner sig kvinnliga än kvinnor som besökt bloggen. Om vi förutsätter att folk är ärliga när dom fyller i, så innebär det att det finns ett antal män som känner sig kvinnliga när dom bär strumpbyxor. Rätt kul tycker jag i dessa tider av jämställdhet. För det är väl bra att män känner sig kvinnliga, och om ett par strumpbyxor kan medföra det så varför inte? Jag vill nu inte göra den här bloggen till en könsfråga, men jag tycker det är helt ok att män använder strumpbyxor. (Jag har ju lagt till några länkar om strumpbyxor för män längst ner.) Precis som kvinnor idag bär det från början manliga plagget jeans. Förresten borde strumpbyxtillverkarna försöka lansera detta plagg till män. För tänk att hälften av befolkningen är en outnyttjad kundgrupp. Jag tror att i framtiden så kommer strumpbyxor på män både bli både accepterat och använt. Men sociala normer har tyvärr ibland en tendens att ta tid att ändra på sig. Så om den här bloggen kan dra ett strå till stacken för att ändra på den saken så är väl det positivt. Och alla som tycker som jag, att män ska accepteras att använda det underbara plagget strumpbyxor, gå ut och säg vad ni tycker till vänner och bekanta, så kanske en förändring kommer till stånd.

2 kommentarer:

Henri sa...

Ja, kanske skulle vi få mindre våld och aggression i samhället om fler män vågade ta plagget till sig, det är ju ett multifunktionellt plagg verkligen, med så otroligt varierande känslouttryck beroende på stunden och kombinationen. Det är nästan alltid mjukt och vänligt mot kroppen, mer än dagens fula jeans dessutom.

Anonym sa...

Hej!

Jag är man som fick prostatabesvär för ca 20 år sedan. Hade väl gått hos hur många läkare som helst. Till slut var det en kvinnlig läkare som föreslog att jag skulle bära strumpbyxor vår och höst när det är för kallt för kortkalsonger och för varmt för långkalsonger. Jag ryggade först men tog med mig hennes tanke. Några år senare provade jag och satt fast! Hustrun hade lite svårt att acceptera först men sunt förnuft tog över. Hälsan blev helt klart betydligt bättre, man behöver hålla sig varm vid dom besvär jag hade. Jag kunde känna en viss förbjudenhet och någon släng av erotisk laddning men det släppte efter en tid. Idag vill jag inte tänka på bylsiga långkalsonger. Mina barn var både frågande och reagerade något men det är klart att det släppte efter ett tag. Idag kan jag rent av njuta av plagget och undra mycket över våra känslor och hur vi mäninskor reagerar. För några 100 år sedan var det bara män i rena överklassen som bar strumpbyxor och inga kvinnor. Vad kan man dra för slutsatser av det ?