fredag 13 februari 2009

Passform

Igår hade jag brottom på morgonen eftersom jag försov mig lite. Det innebar bl.a. att jag fick sätta på mig strumpbyxorna i en väldig fart vilket fick till följd att dom inte satt ordentligt uppe i grenen med mindre bra passform som följd. Och eftersom jag inte kunde fixa det förrän jag kom till jobbet och på en toalett rätta till det så var det högst obehagligt. Om ett par strumpbyxor inte sitter ordentligt i grenen så är det inget skönt plagg. För obehagskänslan var det enda jag tänkte på på väg till jobbet. Lärdomen blev alltså att strumpbyxor aldrig ska sättas på med brådska utan lungt och försiktigt. Dessutom är ju risken för att dom går sönder större om man sliter och drar i dom.

Idag har jag i alla fall tagit det lungt och försiktigt när jag tog på mig mina nya MyWear av lite tjockare garn. De är svarta heltäckande och med ett visst mått av bomull i. Helt enligt modetrenden alltså. Inte för kallt ute och inte för varmt inne. Precis som det ska va med strumpbyxor.

Inga kommentarer: